خبرگزاری کار ایران

فیلم‌هایی که ارزش دیدن ندارند

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۶۵۴

تریلر روانشناختی «جعبه» که بر پایه داستان کوتاهی از ریچارد متیسون ساخته شده فیلمی است که از نظر منتقدان فیلمی متوسط به حساب می‌آمد اما مخاطبان فیلم به آن نمره F دادند و با وجود بودجه ۳۰ میلیون دلاری، فروش فیلم در داخل ایالات متحده از ۱۵ میلیون دلار فراتر نرفت.

نمره F از زمانی که سازمان CinemaScore به راه افتاد (سازمانی که نظر مخاطبان را درباره فیلم‌ها جمع‌آوری می‌کند و از سال ۱۹۸۶ شروع به کار کرده) تنها به چند فیلم تعلق گرفته است که ارزش دیدن ندارند. به همین بهانه قصد داریم در مقاله پیش‌رو  فیلم‌هایی که در تمام طول تاریخ باکس‌آفیس از مخاطبان نمره F گرفته‌اند را به شکل مختصر بررسی کنیم.

۱- (Alone in the Dark (2005

فیلمی که بر اساس بازی ویدیویی محبوب Alone in the dark ساخته شد و ماجرای یک کاراگاه به نام Edward Carnby را روایت می‌کند که در حال بررسی یک ماجرای مرموز مربوط به مرگ دوستش است. او با کمک یک زن محقق در حوزه انسان‌شناسی این پرونده را بررسی می‌کند. این فیلم که بودجه ۲۰ میلیون دلاری داشت صرفا توانست ۱۰٫۴ میلیون دلار فروش داشته باشد و نهایتا حتی قادر به تامین بودجه اولیه ساخت خود هم نشد.

۲- (The Box (2009

کامرون دیاز و جیمز مارسدن در این فیلم نقش یک زوج را بازی می‌کنند که جعبه‌ای خاص در اختیار دارند. این جعبه دکمه‌ای دارد که اگر آن را بفشارید یک میلیون دلار پول دریافت می‌کنید اما هم‌زمان یک نفر که او را نمی‌شناسید با هر بار فشردن دکمه خواهد مرد. این تریلر روانشناختی که بر پایه داستان کوتاهی از ریچارد متیسون ساخته شده بود. «جعبه» فیلمی است که از نظر منتقدان فیلمی متوسط به حساب می‌آمد اما مخاطبان فیلم به آن نمره F دادند و با وجود بودجه ۳۰ میلیون دلاری، فروش فیلم در داخل ایالات متحده از ۱۵ میلیون دلار فراتر نرفت.

۳- (Bug (2006

مایکل شنون و اشلی جاد زوجی هستند که در نوعی پارانویا فرو رفته‌اند. آن‌ها تصور می‌کنند خانه توسط حشرات آلوده شده، حشراتی که عمدا به خانه آن‌ها فرستاده شده. جالب است بدانید که این زوج بازیگر دو فیلم در میان ۱۹ فیلم این لیست دارند. فیلم «حشره» را ویلیام فریدکین ساخته، کارگردانی که آثار موفقی چون جن‌گیر و ارتباط فرانسوی را هم در کارنامه دارد. حشره هم مثل بسیاری دیگر از فیلم‌های فردکین فیلم کم خرجی بود (بودجه ۴ میلیون دلاری) اما فروش آنچنانی هم نداشت و پرونده آن با ۸ میلیون دلار فروش در سراسر جهان بسته شد.

۴- (Darkness (2002

این فیلم در سال ۲۰۰۲ ساخته شد و همان سال در اسپانیا به نمایش درآمد. با این وجود دو سال بعد در سال ۲۰۰۴ بود که اکران آن در ایالات متحده آغاز شد. فیلم انگلیسی زبان است اما کارگردانی اسپانیای دارد. «تاریکی» درباره یک خانواده آمریکایی است که به خانه‌‎ای در حومه یکی از شهرهای اسپانیا می‌روند؛ جایی که ۴۰ سال قبل در آن ۶ کودک ناپدید شده‌اند. این اثر از نظر فروش عملکرد چندان بدی نداشت و با بودجه ۱۰٫۶ میلیون دلاری توانست در مجموع بیش از ۳۴ میلیون دلار بفروشد. با این وجود فیلم از نظر منتقدان و مخاطبان به عنوان فیلمی کاملا ضعیف ارزیابی شد.

۵- (I Know Who Killed Me (2007

لیندزی لوهان در این اثر که یک شکست کامل تجاری بود در نقش یک دانش‌آموز دبیرستانی ظاهر شده که دزدیده و شکنجه می‌شود. او که از این مهلکه زنده بیرون می‌آید پس از به هوش آمدن ادعا می‌کند به کل شخصی دیگر با هویتی متفاوت است. این فیلم کاندید ۹ جایزه تمشک طلایی (جایزه‌ای که به بدترین فیلم‌های سال تعلق می‌گیرد) شد و با بردن ۸ تمشک طلایی یکی از رکوردداران این جایزه است. لیندزی لوهان هم بخاطر ایفای نقش در این اثر به عنوان بدترین بازیگر سال شناخته شد و یکی از تمشک‌های طلایی را به خود اختصاص داد.

«می‌دانم چه کسی مرا کشته است» با بودجه ۱۲ میلیون دلاری ساخته شد اما در ایالات متحده صرفا ۷٫۵ میلیون دلار فروش داشت.

۶- (The Devil Inside (2012

«شیطان درون» ساخته سال ۲۰۱۲ یک فیلم ترسناک با مایه‌های ماورا الطبیعی است. فیلم که به نوعی ساخته شده تا مستندگونه به نظر برسد درباره زنی است که در مجموعه‌ای از فرایندهای جن‌گیری درگیر می‌شود. این اثر برخلاف نمره بسیار بدی که مخاطبان و منتقدان به آن دادند فروش بدی نداشت. این فیلم کم‌بودجه که با ۱ میلیون دلار تولید شد در آمریکا بیش از ۵۳ میلیون دلار فروخت و با ۴۸ میلیون فروش بیرون آمریکا در مجموع به فروش ۱۰۱ میلیون دلاری در سراسر جهان رسید.

۷- (Doctor T & the Women (2000

این کمدی رمانتیک را کارگردان مشهور و تاثیرگذار سینمای آمریکا رابرت آلتمن کارگردانی کرده است. آلتمن که جوایز متعددی چون نخل طلای جشنواره کن، خرس طلایی جشنواره برلین و شیر طلایی جشنواره ونیز را در کارنامه خود دارد در این اثر به نسبت منتقدان آمریکایی را راضی کرد اما مخاطبان عام فیلم را اصلا نپسندیدند و اثر به یک شکست تجاری تبدیل شد.

۸- (Eye of the Beholder (1999

این فیلم که محصول مشترک سه کشور کانادا، بریتانیا و استرالیا است حتی نتوانست نیمی از بودجه تولید ۳۵ میلیون دلاری‌اش درآمدزایی داشته باشد. فیلم که یک تریلر معمایی است ماجرای کاراگاهی را دنبال می‌کند که یک قاتل سریالی را تعقیب می‌کند.

۹- (Feardotcom (2002

FeardotCom هم مثل بسیاری از فیلم‌های این لیست یک فیلم ترسناک است و عناصر کارآگاهی و معمایی در آن به چشم می‌خورند. این فیلم که آن را ویلیام مالون کارگردانی کرده ۱۸٫۹ میلیون دلار درآمد داشت در حالی که بودجه ساختش به ۴۰ میلیون دلار می‌رسید. FeardotCom هم از نظر منتقدان فیلم بدی بود و هم مردم به شدت از آن بیزار بودند.

‌۱۰- (Killing them softly (2012

این فیلم جنایی که یک نئونوآر آمریکایی است سال ۲۰۱۲ با بازی برد پیت ساخته شد و از منتقدان هم بازخورد خوبی دریافت کرد. اندرو دومینیک کارگردان استرالیایی- نیوزیلندی این فیلم پیشتر هم اثر از نگاه منتقدان موفق دیگری چون The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (2007) را ساخته بود. با این وجود فیلم سال ۲۰۰۷ دومینیک شکست تجاری سنگینی خورد و فیلم سال ۲۰۱۲ هم با وجود فروش نه چندان بدش از مخاطبان نمره F دریافت کرد.

منبع: برترین‌ها

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز