خبرگزاری کار ایران

جهان در برابر ترامپ دیوانه

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۸۷۵

سرانجام پس ازماه‌ها تهدید وتطمیع، رییس جمهورآمریکا در سخنانی بیهوده و گزاف" برجام" را ضد منافع ملی آمریکا و جهان اعلام کرد و با وارد کردن اتهامات واهی به ایران ازجهان و سپس کنگره آمریکا خواست تا آن را لغو و یا ازحیزانتفاع ساقط کنند.

محمد نیشابوری، فعال سیاسی و سردبیر روزنامه تجارت در سرمقاله این روزنامه در ادامه می‌نویسد:  تحلیل سخنان سراسرتوهم ترامپ رویکرد این نوشتار نیست، اما بدون شک باید یادآورشد که آمریکا با حضور رییس جمهوری این چنین در عرصه جهانی همان اندک آبروی ساخته و پرداخته شده را هم برباد داد.

نوع ادبیات ترامپ، فاصله بسیار وی با رییس جمهوری دارای حداقل شرایط و شایستگی کشوری مدعی رهبری جهان را نمایان‌ترساخت.

به گفته برخی ناظران، نخستین سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل به جای نمایش اقتدار و حفظ وجهه این کشور در حمایت از هنجارهای بین المللی چون حقوق بشر، دموکراسی، ثبات و امنیت به نوعی شاخ و شانه کشیدن برای جهان و بازتابی از روحیات کابوی‌گری آمریکای پیش ازتمدن بود.

رفتارهای ترامپ برای بسیاری از آمریکایی‌ها از ادبیات وی اسفناک‌تراست. علاوه بر رفتار و گفتار، سیاست‌های ترامپ نیز نمونه بارزی از هنجارشکنی است؛ هنجارشکنی‌هایی که البته از دید ناظران، هزینه‌های آن برای کاخ سفید بسیار سنگین تمام شده است.

همچون خروج از پیمان آب و هوایی پاریس یا خروج ازسازمان یونسکو.

تاسف آنجا بیشتر می‌شود که حتی نام تاریخی‌ترین خلیج خاورمیانه را هم نمی‌داند.

سخنرانی دیکته شده حاکمان عربستان برای او موجب سرشکستگی مردم آمریکا واتحادیه اروپا شد.

گزافه‌گویی‌های ترامپ چنان نخ‌نما شده بود که به فاصله اندکی پس ازانتشار توسط اتحادیه اروپا و مسئولان کشورهای اروپایی تکذیب و حتی به باد تمسخرگرفته شد.

مردم شریف ایران هم درسراسرجهان با حفظ اتحاد و یکپارچگی سرزمینمان در برابر‌گزافه‌گویی‌های رییس جمهورآمریکا مردانه ایستادند؛ به اتحادیه اروپا و روسیه وچین باید توصیه جدی کرد که قاطعانه ازاجرای برجام دفاع کنند و در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا بایستند.

آمریکا درطول 4 دهه گذشته و درجریان کودتای 28 مرداد1332 نشان داد که نسبت به استقلال مردم ایران کینه وحسد شدید دارد و از همه ابزار در اختیار خود برای ضربه زدن به منافع ایران بهره می‌برد.

اکنون با تخطی ازمفاد برجام و وارد کردن بهانه‌های واهی،سعی دارد تا نتیجه تلاش چند ساله بزرگترین کشورهای جهان را به ثمن بخس بفروشد تا مگر ذره‌ای لبخند رژیم غاصب صهیونیستی و برخی حاکمان خود فروخته منطقه را جلب کند.

امروز جهان در آستانه آزمون بزرگی قرار دارد. اتحادیه اروپا و روسیه و چین می‌توانند برای همیشه جهان چند قطبی شده را در برابر ایالات متحده آمریکا تثبیت کنند.

دولت محترم و دستگاه دیپلماسی کشور باید با افزایش سطح رایزنی‌ها و تجمیع توان درعرصه بین المللی فضای انزوای بوجود آمده علیه آمریکا را همچنان زنده نگه دارند وبا دیدارها و رایزنی‌های فراوان درگام نخست سرمایه‌گذاران را آگاه کنند که پایه‌های برجام مستحکم‌تر از آن است که با زیاده‌گویی‌های رییس جمهور نادانی چون ترامپ به لرزه بیفتد و در گام دوم الگوی موفق برجام را برای سایر موارد مورد مناقشه کشورهای جهان معرفی کند.

این مهم جز با تلاش وحمایت همه‌جانبه همه قوا از دستگاه دیپلماسی کشور امکان‌پذیر نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز