خبرگزاری کار ایران

دو خوراکی برای رفع زانو درد

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۷۰۱

یک متخصص ارتوپد گفت: با مصرف مواد حاوی آنتی اکسیدان‌ها از بروز دردهای مفاصل و غضروفی جلوگیری کنید.

محمدرضا فاخر متخصص ارتوپد اظهار کرد: برای کاهش درد مفاصل و تقویت غضروف‌ها مکمل‌هایی مانند سویا و آووکادو موجود است که علاوه بر خاصیت ضد درد مفاصل، این مواد غذایی ضد التهاب و مسکن محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: سویا باعث تقویت مفاصل و بازسازی غضروف‌ها شده و در کاهش دردهای مفاصلی و استخوان‌ها اثر بخش و سودمند است و افراد باید مصرف سویا را در برنامه غذایی روزانه خود جای دهند تا دچار درد مفاصل و مشکل غضروفی نشوند.

فاخر عنوان کرد: سویا حاوی آنتی اکسیدان بوده و افرادی که نسبت به شیر حسیاسیت دارند با خوردن شیر سویا از مواد معدنی و ویتامین‌های شیر بی‌بهره نمی‌مانند و استخوان‌های بدنشان با جذب کلسیم لازم از استحکام کافی برخوردار می‌شود.

مصرف ماهی سالمون بهترین درمان برای درد مفاصل

وی تاکید کرد: مصرف ماهی چرب سالمون درد مفاصل را تسکین می‌دهد و امگای 3 و همچنین ماهی کیلکا سرشار از کلسیم بوده و برای دردهای آرتروزی مفید است.

فاخر اظهار کرد: روغن سیاه دانه با ترکیبی از بادام تلخ باعث کاهش درد آرتروز زانو بوده و مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان برای مفاصل سودمند است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز