خبرگزاری کار ایران

بازارهای جهانی زیر سایه یلن، مرکل و کاتالان‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۴۶۸

کشور کاتالان در نقشه جفرافیای قاره سبز اروپا در حال شکل گیری است. حضور این کشور جدید و ثروتمند برای اروپا تهدید است یا فرصت؟

علی حیدری در جهان اقتصاد نوشت: یورو: در اروپا خبرهای اقتصادی آلمان امیدوارکننده است بهمین دلیل رئیس بانک مرکزی اروپا ماریو دراگی از ماه اکتبر سیاست‌های انقباضی جدی را آغاز می‌کند بزودی دولت ائتلافی آنگلا مرکل شروع بکار می‌کند و در میان مدت بر یورو تاثیر مثبت می‌گذارد. هرچند در کوتاه مدت نگرانی از همه پرسی استقلال کاتالونیای اسپانیا سرمایه‌گذاران یورو را با تردید همراه کرده است این شور استقلال خواهی می‌تواند جنبش‌های مردمی ایتالیا را نیز به تکاپو بیندازد. بدون شک حضور یا عدم حضور دولت کاتالان در اتحادیه اروپا بر نوسان یورو اثر بالایی خواهد داشت.

دلار آمریکا: پی‌گیری دوباره ترامپ در باره یکی دیگر از شعارهای تبلیغاتی اش این هفته بازار را با ابهام همراه می‌سازد. تا کنون ترامپ از بیشتر شعارهای تبلیغاتی‌اش فاصله گرفته و یا تنها در حد گفتار به آن‌ها پایبند است مردم ایالات‌متحده اثری از دیوار مکزیک و آمریکا ندیدند! این هفته ترامپ بر طبل اصلاح طرح مالیاتی می‌کوبد همراهی کنگره با ترامپ سبب افزایش ارزش دلار در بازارهای جهانی خواهد شد در غیر این‌صورت دلار در بازار بین‌الملل با اصلاح شدید و نزولی همراه است. داده‌های مناسب اقتصادی آمریکا ، چشم‌انداز مثبت طرح اصلاح مالیاتی ترامپ و شانس افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر می تواند دلار را تقویت نمایند در هر صورت فصل چهارم سال ۲۰۱۷، فصل خوبی برای اقتصاد آمریکا است. دوره ریاست جنت یلن بر فدرال رزو آمریکا در ماه فوریه به پایان می‌رسد از این‌رو آغاز این هفته خبرها و شایعات مربوط به رئیس فدرال رزو بازار را با ابهام و روند نامشخص همراه می‌کند. طبق شایعات دونالد ترامپ علاقه‌ای به ماندن خانم یلن برکرسی ریاست ندارد و در حال حاضر لیست جدیدی به‌همراه جنت یلن در مقابل اوست. البته عملکرد مناسب خانم یلن به احتمال ترامپ را وادار می‌کند تا با حضور مجددش در بانک مرکزی آمریکا موافقت نماید.

نفت : تردید در بازار جهانی مبنی بر تعهد اعضا اوپک و غیراوپک مبنی بر کاهش سطح تولید و هم‌زمان افزایش تولید نفت شیل امریکا سبب می‌شود تا سرمایه‌گذاران نفتی در بلند مدت قیمت میانگین ۶۰ دلار را هدف خرید و فروش خود قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز