خبرگزاری کار ایران

عکس یادگاری با نماد اصلاحات

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۱۷۶

در نگرش به تحولات دو دهه اخیر در جمهوری اسلامی شاهد آن هستیم که در میان نیروهای سیاسی چرخش‌های متعددی صورت گرفته، اما باید توجه داشت که در این مسیر رئیس دولت اصلاحات همان خاتمی قبل و با همان منش و مشی سیاسی قبلی است.

محمد کیانوش‌راد- تحلیلگر مسائل سیاسی در جهان اقتصاد نوشت: اصلی‌ترین شعار رئیس دولت اصلاحات گفت‌وگو با مخالفین و تعامل با دوستان و تکیه بر قانون و قانونگرایی است.

آنچه امروز شاهد آن هستیم نه تغییر نگرش اصلاح‌طلبان؛ بلکه تغییرنگرش در میان برخی از سران جبهه اصولگرایی است و این مرهون صبر؛ پایداری ؛ تعادل و خوش برخوردی جریان اصلاحات در طول چند سال پیش رو است.

البته نباید کتمان کرد که اصلاح‌طلبان نیز از روحیه تعاملی بیشتری به نسبت با گذشته در ارتباط با رقبای خویش برخوردار هستند.

جریان اصلی اصلاح‌طلب هم با نیروهای اصولگرا و هم با سایر گروه‌ها همکاری؛ گفت‌وگو و تعامل را بر اساس منافع ملی در نظر دارد.

نزدیک شدن چهره‌هایی همچون ناطق نوری و اکنون علی لاریجانی مورد استقبال جریان اصلاح‌طلب بوده و خواهد بود اما آنچه اهمیت دارد، آن است که اصلاح‌طلبان از آرمان‌های خود دست نشسته‌اند و همچنان بر اجرای قانون اساسی به عنوان تنها ساز وکار برای رفع منازعات و اختلافات داخلی تاکید ویژه می‌ورزند و فراتر از همه این بحث‌ها باید قبول کرد که اصلاح‌طلبان خود را دشمن اصولگرایان نمی‌دانند و اعتقاد دارند اصولگرایان نیز در صورت توافق بر سر منافع ملی راهی برای همکاری را پیش روی اصلاح‌طلبان خواهند گشود.

رئیس دولت اصلاحات به عنوان نماد جریان اصلاحات با صبوری و متانت نسبت به همه جریاناتی که بر اساس قانون اساسی به منافع این کشور می‌اندیشند بر خورد خواهد نمود و راه هر گونه گفت‌و گو را در گذشته با این جریان ‌ها باز گذاشته و با خواهد گذاشت.

البته باید توجه داشت که صرف نزدیکی وگرفتن عکس در مراسم جماران با رئیس جریان اصلاحات نمی‌تواند صرفا باب گفت‌و گوها را در میان دو جریان سساسی باز نماید اما می‌تواند منشاء تحولات معنادار و اثرگذار تری در آینده باشد اما در عین حال نمی‌باید به صرف مشاهده عکسی در کنار هم تصویر‌های غیر واقعی و عجولانه‌ای نیز مطرح کرد هر موضوعی را باید در شرایط خاص خودش تحلیل کرده و برداشت‌های منطقی از آن صورت گیرد..

هر چند احساس نزدیکی برخی از اصولگرایان به جریان اصلاحات بر اساس منافع ملی دیگر برکسی پوشیده نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز