خبرگزاری کار ایران

اقوام ومذاهب محور وحدت ملی

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۱۳۲

پاسخ به نامه مولوی عبدالحمیدتوسط دفتر مقام معظم رهبری نشان از اهتمام ایشان به مسائل و مشکلات اقوام و مذاهب ایرانی است، این نامه نشانگر آن است که درجمهوری اسلامی ایران همگان موظفند براساس معارف دینی و قانون اساسی در رفتار با اقوام و مذاهب عادلانه رفتار کنند.

جلال جلالی زاده-عضو حزب اتحاد ملت در جهان اقتصاد نوشت: با توجه به جایگاه رهبر انقلاب ازنظر مذهبی این نامه می‌تواند بازتاب دهنده این موضوع باشد که در دین مبین اسلام هیچگونه بی‌عدالتی تبعیض و نابرابری وجود ندارد.

ضمن اینکه تاکید مجدد معظم رهبری در این نامه برحقوق اقوام و مذاهب در قانون اساسی و مساوی بودن همه افراد در برابر قانون؛ تلنگر جدی از سوی ایشان برای تمامی مسئولین و مژده بزرگی برای همه ایرانیان است تا دولت و تمامی نهادها  را موظف کند که حقوق اقوام و مذاهب را به رسمیت شناخته و از ظرفیت تمامی اقوام و مذاهب اسلامی استفاده شود.

چرا که مشارکت اقوام باعث سربلندی ایران و ایرانیان در جهان خواهد شد. آنچه امروز دشمنان ایران و اسلام آن را دنبال می‌کنند؛  اختلاف و ترویج احساس بی‌عدالتی در بین اقوام و مذاهب است و اگر این احساس تبعض بین شهروندان ایرانی افزایش یابد به ضرر همبستگی ملی و استقلال کشورمان تمام خواهد شد.

درحال حاضر دشمنان این مرز و بودم به دنبال آن هستند که از ایجاد اختلاف سود ببرند. اگر شهروندی احساس پایمالی حقوق خود را بکند، ممکن است تحت تاثیر شایعه و سم‌پاشی‌های دشمنان ایران واسلام قرار بگیرد.

این امید وجود دارد که پاسخ دفتر مقام رهبری مژده و نویدی برای اهل سنت و شهروندان ایران باشد وگام بلندی برای ایجاد احساس برادری و برابری بین همه ایرانیان برداشته شود.

این نامه می‌تواند پیامی برای خارج از کشور و مسلمانان منطقه داشته باشد که تنها با احترام به حقوق یکدیگر می‌توان به هم زیستی مسالمت آمیز  دست یافت و موجب تحکمیم جایگاه ایرانیان در بین کشورهای اسلامی و گشودن قطبی جدید برای تقویت رابطه بین کشورهای جهان اسلام و زدودن تمامی مشکلات  از چهره مسلمانان و جهان اسلام باشد.

در پرتوی این  چنین نگاهی شاهد تمرکز اقوام و مذاهب ایرانی بر روی منافع ملی خواهیم بود. در ایران و حتی جهان اسلام مذاهب گوناگون قرنها در کنار هم زیسته‌اند.

اکنون نیز با نگاه توام با وحدت رهبران جهان اسلام مشکلات موجود در مسیر حل و فصل قرار خواهد گرفت. رسیدن به جهان اسلامی متحد و بدور از درگیری‌های فرقه‌ای با احترام مذاهب به هم ممکن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز