خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت انتخاب شهردار در کلان‌شهرها:

امیدو ناامیدی‌های لیست امید

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۳۶۴

فردا شوراهای جدید کار خود را شروع خواهند کرد و قرار است شهرها چهار سال رنگ دیگری را تجربه کنند. حالا به جای فرماندهان نظامی و مداحان و ورزشکاران، جمعی از فعالان سیاسی و محیط زیستی و دانشگاهی گرد هم آمده‌اند تا در کلان شهرها تغییر ایجاد کنند

جهان اقتصاد نوشت: شایعه است که یکی از همین فرماندهان نظامی برای شورای جدید خط و نشان کشیده است و گفته که شوراهای شهر گورستان اصلاح طلبان خواهد شد.

نوروزی در اصفهان

یک شنبه قرار بود شهردار اصفهان انتخاب شود. جلسه به درازا کشید و ساعت نزدیک نیمه شب بود که خبر رسید دو گزینه نهایی شهرداری معرفی شدند. یکی قدرت الله نوروزی عضو سابق جبهه مشارکت و استاد حقوق دانشگاه اصفهان و فرماندار شهر در دولت خاتمی. دیگری ابطحی معاون دانشگاه صنعتی اصفهان و دانش آموخته عمران. رزومه هر دو آنقدر بالا بود که بسیاری اصلاح‌طلبان برای انتخاب شهردار هیجان داشتند. سر انجام ساعت شش صبح روز سه شنبه جلسه سرنوشت ساز شورای اصفهان برگزار شد و نام نوروزی از برگه های رای بیرون آمد و قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان شد. همچنین فتح‌الله معین به‌عنوان رییس شورا، علیرضا نصر اصفهانی به‌عنوان نائب رییس،‌ مهدی مقدری به‌عنوان سخنگو، فریده روشن منشی و احمد زندآور خزانه‌دار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان شدند.

ابطحی بلافاصله بعد از اعلام نتایج شمارش آرا در پیامی به اعضای شورای شهر اصفهان تبریک گفت و برای نوروزی آرزوی موفقیت کرد و به این ترتیب اصفهان بعد از پانزده سال شاهد حضور یک چهره اصلاح طلب در راس شهرداری خواهد بود.

شهرداران قالییاف در راه کرج

اما شهر کرج سرنوشت متفاوتی را در انتخابات شورای شهر تجربه کرده است. دو شهردار سابق مناطق تهران هر کدام دل بعضی اعضای شورای شهر کاملا اصلاح‌طلب کرج را برده اند و حالا طرفداران این دو نامزد سعی دارند دیگری را به اصولگرا بودن متهم کنند. مصطفی سلیمی و اصغر نصیری افرادی هستند که در آخرین رای گیری ۶ رای مساوی کسب کردند و حساسیت برای انتخاب شهردار کرج را به حساس‌ترین مرحله رسانده‌اند. با این حال یاشار سلطانی خبرنگار افشاگر املاک نجومی در صفحه توئیتر خود مسائلی را درباره نصیری مطرح کرده است که ممکن است باعث شود رای بعضی اعضای اصلاح‌طلب شورای کرج در روزهای آینده تغییر کند.

تهران و مشهد و شیراز و برنامه ریزی

اما اصلاح‌طلبان در بعضی شهرها نیز زودتر از ضرب‌العجل های اعلام شده شهردار را انتخاب کردند. از جمله در تهران که قرار شد مسئولیت شهرداری بر گردن محمدعلی نجفی باشد یا مشهد که تقی زاده خامسی عهده دار مسئولیت شد و سرانجام در شهر شیراز که عبدالحمید معافیان بر مسند مدیریت شهری شیراز نشست.

روز گذشته سید صولت مرتضوی آخرین روز کاری خود را به عنوان شهردار مشهد مقدس تجربه کرد و با انتشار بیانیه‌ای ضمن وداع با مردم شهر مشهد، از آنها طلب حلالیت کرد. علیرضا پاک فطرت نیز در روزهای آخر فعالیت خود به عنوان شهردار شیراز روز گذشته قسمتی از متروی شیراز را افتتاح کرد.

اصولگرایان هم شهردار انتخاب کردند

هرچند به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان در فرایند انتخاب شهردار شفاف تر از رقیبان خود رفتار کرده‌اند و سریع‌تر به نتیجه رسیده‌اند، اما اصولگرایان نیز در شهر قم برای چهار سال دیگر کلید شهرداری را به سقائیان نژاد شهردار فعلی این شهر سپردند. سقائیان نژاد بیش از ده سال شهردار اصفهان بوده است و دو سالی هست که کار را در قم شروع کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز