خبرگزاری کار ایران

سید محمود حسینی، نامزد شهرداری اصفهان مطرح کرد:

آینده اصفهان در گرو اقتصاد آب و محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۸۲۳

استاندار اصفهان و سیستان و بلوچستان در دوران اصلاحات این روزها به میدان مدیریت شهری اصفهان پای نهاده و قصد دارد تا با در دست گرفتن کلید ساختمان سفید دوازه دولت سابقه استانداری خود را در اصفهان تکرار کند.

او که پس از استانداری اصفهان وارد حیطه فرهنگی شده و دستی بر نوشتن و تدریس در دانشگاه دارد سعی کرده تا با نوشته‌هایش در دل اهالی رسانه ورود پیدا کند.

از نقطه نظر سید محمود حسینی توسعه باید با مشارکت خود مردم شکل بگیرد و اتفاق بیفتد. در غیر این صورت مدل‌های اجرا شده را نمی‌توان توسعه نام نهاد بلکه نام این رخداد، رشد است.

در توسعه علاوه بر اینکه زیرساخت‌ها کامل و سرمایه‌های اقتصادی وارد یک منطقه می‌شود، باید زمینه‌های توسعه سرمایه اجتماعی و انسانی برای آن منطقه فراهم شود.

وجه شاخص توسعه، مشارکت مردم است یا به عبارت دیگر نقش و حضوری که مردم در امر توسعه دارند یا به آنها داده می‌شود مهمترین رویکرد در این بخش است.

سیدمحمودحسینی درباره چرایی ورود به عرصه مدیریت شهری اصفهـان این گونه بیان کرد: مردم اصفهان در انتخابات با انتخاب شورای شهرپنجم نشان دادند که آنها نیازمند تغییر هستند و خواست‌ها و انتظارات خود را برای توسعه شهر و مدیریت شهری اصفهان بر اساس تفکرات لیست امید دیده‌اند و به همین خاطر به اعضای این لیست رای دادند.

وی با اشاره به اینکه امروز سرمایه انسانی با رویکرد و ترکیب جدید اعضای شورای شهر اصفهان در اختیار مدیریت شهری است، افزود: بنده برنامه‌های خود را برای اداره شهر اصفهان به شورا ارائه خواهم کرد و امیدوارم که بتوان توفیق خدمت در شهری را داشت که حالا در مدیریت شهری‌اش هم نیروی جوان و هم نیروی با تجربه در کنار یکدیگر نشسته‌اند تا شهر را به خواست مردم اصفهان نزدیکتر کنند. استاندار اسبق و گزینه مطرح برای شهرداری اصفهان تصریح کرد: اتفاق مبارکی امروز در شورای شهر اصفهان رخ داده، این اتفاق مبارک این است که همه کاندیداها با همکاری جمعی از کارشناسان و صاحبنظران هستند که برنامه‌ها و رویکردهای خود را برای اداره شهر تدوین و بر اساس برنامه پیش می‌روند و این خیلی خوشحال کننده است که یک شورا بر اساس برنامه محوری پیش می‌رود.

حسینی بر رویه برنامه محوری تاکید کرد و گفت: رویه برنامه محوری به اعضای شورای شهر کمک می‌کند که با بررسی برنامه‌ها در کنار سوابق کاری و گفت‌وگو با کاندیداهای شهرداری آینده اصفهان یک رویه شایسته‌سالارانه را در مدیریت شهری دنبال کنند و این همان هم‌افزایی است که از چنین جمع‌های انتظار می‌رود.

وی در خصوص برنامه‌هایش برای اداره شهر اصفهــان اظهار کرد: اینک اصفهان پس از نیم قرن توسعه نامتوازن با پیچیدگی‌ها و بحران‌های فراوانی روبرو است، بحران آب، محیط زیست، آلودگی هوا، فقر و نابرابری توزیع منابع و هزینه کردها، حاشیه نشینی و آسیب‌های اجتماعی از جمله این توسعه‌های نامتوازن است.

استاندار اسبق اصفهان و سیستان و بلوچستان ادامه داد: از سوی دیگر زاینده‌رود رگ حیاتی اصفهان از نفس افتاده می‌توان این مساله را با درک شرایط و با توجه به ارتباطات بین دستگاهی در سطوح ملی و استانی حل کرد و به جریان دوباره این رود امید داشت.

حسینی تصریح کرد: اداره یک شهر با مشارکت مردم، فرهیختگان، علما، هنرمندان، اصحاب رسانه، سمن‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی در ایجاد یک نظام مدیریت تدبیری با یک نگاه جامع وارد عرصه مدیریت شهری اصفهان شده و برای پیشبرد اصفهان به سمت یک کلانشهر مدرن تلاش خواهیم کرد.

حسینی با اعلام اینکه اساس برنامه‌ها بر مبنای محور آب و محیط زیست و پویا کردن اقتصاد شهر با محورهای گردشگری کارآفرینی و کسب و کارهای نوین و استفاده از ظرفیت‌های موجود شهرهای خواهر خوانده است، گفت: اصفهان می‌تواند با مشارکت دادن مردم و نخبگان و افراد خلاق شهر مسیر توسعه را طی کند.

وی تاکید کرد: اصفهان شهری است فراتر از ساخت کالبدی چرا که هویت ایرانی اسلامی روح این شهر را در بر گرفته است و همچنین از این شهر به عنوان نماد همنشینی ادیان یاد می شود پس می توان گفت اصفهان شهری است که در آن هویت دینی در محلات مختلفش دمیده شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز