خبرگزاری کار ایران

جنگ دو خود شیفته

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۲۵۶

«ترامپ، کیم» یا «کیم، ترامپ»؛ اسامی که این روزها نقل مجالس خبری شده است. دو مردی که دنیا را از بالا می نگرند و خود را مرکز ثقل جهان می‌دانند. کیم رهبر کره شمالی، جوان فرصت‌طلب و خودشیفته، رهبر جوانی که فکر می‌کند بودنش برای کره شمالی سعادت است و نبودنش کفران نعمت و شاید بالش زیر سرش موشک دور بُرد و در آن سو، ترامپ، مرد اول ایالات متحده آمریکا که خود را مالک بی‌قید و شرط دنیا می‌داند . دو مرد با دو نقاب عجیب و تفکرات جنون‌آمیز برای دنیا، دو خودشیفته دیگر آزار.

علی حیدری در جهان اقتصاد نوشت: طبق افسانه‌ها نارسیوس خوش سیما، جوان و بسیار مجذوب خودش بود روزها کنار جوی آب می‌نشست و سرانجام عاشق تصویرش در آب شد خود را به آب انداخت و جان سپرد .

ترسم آن روز که در آینه خود نگری

عاشق خود شوی و دیده زمن برسپری

از نظر روانشناسی خود شیفتگی نوعی اختلال هیجانی اغراق آمیز است. در روان‌شناسی واژه خود شیفتگی از نام نارسیوس اقتباس شده است در جامعه شناسی واژه نارسیسیم بجای نخبه‌گرایی و یا بی‌تفاوتی نسبت به سرنوشت دیگران استفاده می‌شود .

پسرم جواهره، نظیر نداره، بهترینه، باهوش با استعداد … این جملاتی که به‌صورت اغراق‌آمیز برخی والدین به فرزندانشان می‌زنند. یکی از دلایل شکل‌گیری شخصیت خود شیفته، ستایش و تعریف افراطی والدین از کودکشان است این کودک در بزرگ‌سالی هم انتظار دارد که مورد تحسین و تمجید مداوم دیگران قرار گیرد دلیل دوم شکل‌گیری خودشیفتگی به خود شیفتگی جبرانی مرسوم است. کودک مورد آزار و بی‌اعتنایی نزدیکانش قرار دارد این کودک در بزرگ‌سالی پناه به خیال‌پردازی خود بزرگ‌بینانه از خود می بَرَد تا درد دوران کودکی را با رویا التیام دهد .

فرد خود‌شیفته ذهنش فقط به خودش مشغول است و به سختی در دنیای خودش جایی به دیگری می‌دهد . خود را فرد بسیار مهم و خاص می‌داند همیشه خود را حق به جانب می‌داند غالبا از ارتباط با دیگران برای تحقق نیازهایش سوء استفاده می‌کند . ذهن او همواره مشغول خیال‌پردازی درباره موفقیت، قدرت و زیبایی خودش است. این فرد بسیار حسود است.

با توجه به توضیحات فوق درباره فرد خودشیفته از منظر روانشناسی،  آیا به نظر شما احتمال درگیری نظامی بین کیم و ترامپ وجود دارد؟ در میان سیاسیون گذشته هیتلر و استالین سمبل خودشیفتگی بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز