خبرگزاری کار ایران

حسین سبحانی نیا:

چرا اصولگرایان از «قالیباف» با آن کارنامه حمایت کردند؟

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۸۸۸

یک فعال سیاسی اصولگرا با تأکید بر اینکه اصولگرا‌ها در جریان انتخابات بر اساس نتیجه جمع‌بندی‌ها پیش رفتند، تأکید کرد: آقای قالیباف یا شخصاً به این نتیجه رسیده بود که باید میدان را به همراه واگذار کند یا اینکه جمعی از اصولگرایان چنین تشخیص داده بودند به هر شکل تا پایان کار باقی نماند و اینکه گفته شود اصولگرایان حمایت صددرصدی کردند، درست نیست.

محمدباقر قالیباف، کاندید ریاست جمهوری دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اوایل هفته در نامه‌ای خطاب به اصولگرایان صراحتاً اعلام کرد که این طیف سیاسی نیاز به اصلاحات دارد و باید به سمت نو اصولگرایی پیش رود.

این اظهارنظر جدید از سوی کاندیدا همیشه بازنده اصولگرایان با واکنش‌های فراوانی روبرو شد و نشان داد که اخبار مربوطه به مسائلی مانند املاک نجومی، مشکلات و تخلفات مالی که پیش از انتخابات منتشر شد، بیراه نبوده است.

سید مصطفی میرسلیم یکی دیگر از کاندیداهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در گفت‌وگویی مطرح کرده است که «درصورتی‌که انتخابات به دور دوم کشیده می‌شد، تخلفات مالی قالیباف را علنی می‌کردم. از من خواسته‌شده بود در رابطه با این موضوع بحثی به میان نکشم» محمدحسن آصفری نیز در گفت‌وگویی با رویداد ۲۴ بیان کرده است که «ریخت‌وپاش‌های قالیباف باروح اصولگرایی جور درنمی‌آید.»

اینکه اصولگرایان منتظر ماندند تا نتیجه انتخابات مشخص شود سپس درباره تخلفات یکی از کاندیدهای خود صحبت به میان آورند نشان از این دارد که منافع ملی در این طیف سیاسی پر سابقه جایی ندارد و آن‌ها تمام تلاش خود را برای حفظ منافع حزبی به کار می‌بندند، زیرا کاملاً مشخص است درصورتی‌که نظرسنجی‌ها شانس محمدباقر قالیباف را بیشتر از ابراهیم رئیسی نشان می‌داد بدون شک کاندیدا شاخص آنان فردی بود که امروز نسبت به تخلفات مالی‌اش در زمان مدیریت او صحبت می‌کنند.

حسین سبحانی نیا، نماینده پیشین مجلس و فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با رویداد۲۴ علت دفاع اصولگرایان از محمدباقر قالیباف باوجود آگاهی بر مشکلات او گفت: پیش از توضیح باید به این نکته اشاره کرد که نظر یک یا دو نفر نمی‌تواند منجر به یک قضاوت کلی درباره اشخاص شود زیرا امکان وجود اختلاف‌سلیقه است؛ البته شاید برای گفته خود دلایلی داشته باشند، ولی بدین معنا نیست که نظر کلی یک جریان فکری چنین است.

وی در ادامه اضافه کرد: آقای قالیباف نقاط ضعف دارد، اما از نقاط مثبت هم بی‌نصیب نیست، باید نقاط قوت و ضعف را باهم دید اصولگرایان نیز به اعتبار کلیت افراد آنان را موردحمایت قراردادند. گزینه‌ها برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری با یکسری نگاه کلی انتخاب شد.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی درباره تخلفات مالی قالیباف گفت: هر مدیر یا مسئول در بخش‌های کلان کشور موردبررسی و حساب‌وکتاب قرار گیرد این امکان وجود دارد درباره کار او ایرادهایی وارد شود و هیچ‌کس نمی‌تواند ادعای معصومیت کند، اما باید تمام مسائل را در کنار هم دید و به یک قضاوت درست دست پیدا کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص اینکه اصولگرایان چاره‌ای جز حمایت از این کاندیدا‌ها نداشتند، ابراز کرد: گزینه‌ها برای رقابت شامل همین افراد بود که نهایتاً بنا شد به یک نفر منتهی شود وبر سر کاندیداتوری آقای رئیسی اجماع صورت گرفت و قالیباف هم در میدان باقی نماند. چنین نبود که اصولگرایان اصرار بر حمایت از آقای قالیباف یا رئیسی داشته باشند جمع‌بندی آنان را به این سمت سوق داد.

سبحانی نیا در ادامه افزود: آقای قالیباف یا شخصاً به این نتیجه رسیده بود که باید میدان را به همراه واگذار کند یا اینکه جمعی از اصولگرایان چنین تشخیصی داده بودند به هر شکل تا پایان کار باقی نماند و اینکه گفته شود اصولگرایان حمایت صددرصدی کردند، درست نیست.

وی در همین رابطه تأکید کرد: قضاوت باید عقلانی باشد و نیاز است تا تمامی موارد در کنار یکدیگر دیده شود. اول اینکه یک مدیر در مدیریت‌های کلان کشور بدون ایراد نیست و آقای قالیباف هم بدون تردید اشکالاتی بر او وارد بوده است.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در رابطه تأثیر نقاط ضعف قالیباف در رابطه با عدم اجماع بر سر کاندیداتوری او برای انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: در رابطه بااینکه موارد فوق بخشی از ملاک‌ها بوده یا خیر اطلاع ندارم ولی نظرسنجی‌ها و مجموعه شرایط را که موردبررسی قراردادند به این جمع‌بندی رسیدند که بهتر است آقای رئیسی تا آخر باقی بماند.

این فعال سیاسی اصولگرا دراین‌باره که اگر نظرسنجی‌ها اقبال قالیباف را بیشتر نشان می‌داد، اصولگرایان باوجود آگاهی بر این مسائل او را به‌عنوان کاندیدا نهایی معرفی می‌کردند؟ تصریح کرد: نکته این بود که زمینه رأی کدام‌یک می‌تواند در آن موقعیت بهتر باشد و احساس کردند که آقای رئیسی مناسب‌تر است، قالیباف هم خودش به این جمع‌بندی دست‌یافت. این امرمی‌تواند بر اساس نظرسنجی‌ها، مصلحت‌اندیشی‌های یا وجود زمینه بیشتر برای تخریب او باشد که به‌هرحال به نفع آقای رئیسی کنار کشید.

سبحانی نیا در ادامه اظهار داشت: البته تعدادی از آرا آقای قالیباف به سبد آقای روحانی وارد شد و به سمت رئیسی نرفت ولی جمع‌بندی مجموع این بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز