خبرگزاری کار ایران

جمنا اول برود حاشیه‎های کناره‎گیری یک کاندیدا را جمع کند، بعدا برنامه ۴ ساله بنویسد!

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۸۶۱

روزنامه خراسان نوشت: سیدمحمد حسینی عضو هیئت رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی روز گذشته اعلام کرده که «سند راهبردی» این جبهه آماده شده و این سند «نقشه راه ۴ سال آینده» خواهد بود.

جالب اینجاست که به گفته وی «هیئت رئیسه و شورای مرکزی» جمنا این نتیجه گیری را کرده‌اند. چرا جالب؟ از این بابت که براساس بیانیه اعلام موجودیت، این جبهه قرار بود «برخاسته از متن نیروهای مومن و انقلابی سراسر کشور» باشد و «در فرآیندی مشارکتی و مبتنی بر مردم‌سالاری، خط مشی سیاسی و اهداف و برنامه‌های جبهه را» معین کند.

اساسا یکی از ماموریت‌هایی که این جبهه برای خودش تعریف کرده بود «ایجاد تحول» بود؛ تحولی که علی القاعده باید در نوع سیاست ورزی و تصمیم گیری نیز ظهور و بروز داشته باشد.

شاید برخی بگویند انتخابات‌هایی که این جبهه انجام داده و شورای مرکزی را تعیین کرده نشان دهنده فرایند مشارکتی بودن است اما سوال اینجاست که آیا آنچه شورای مرکزی برای آینده جبهه تدوین و نهایی کرده «برخاسته از متن نیروهای مومن و انقلابی سراسر کشور» بوده است؟ درحالی که حتی درباره سیاست‌های این جبهه در مرحله نام نویسی نامزدهای انتخابات و روند کنار کشیدن یکی از نامزد‌ها، هنوز سوالات جدی در بین بخشی از طیف‌های اصولگرایی وجود دارد و تاکنون درباره آنچه در این جبهه برای معرفی گزینه نهایی گذشت، کسی توضیح نداده است، آیا این جبهه می‌تواند به راحتی «راهبرد ۴ ساله» را در سکوت تدوین کند؟

حتی اگر مشورتی با بدنه حامیان و نیروهای انقلابی شده است (که ظاهرا نشده است) آیا نباید بروندادی از این مشورت و نکاتی که مطرح شده است لااقل به بحث و بررسی گذاشته شود؟ آیا بدنه انقلابی که روزی با امید آنکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب قرار است روند تصمیم گیری را از روش‌های سنتی و بالا به پایین به بدنه و متن نیروهای انقلابی بکشاند، خود را ذیل این جبهه تعریف کردند، حق ندارند در شکل گیری و تدوین راهبرد ۴ ساله سهیم شوند؟ آیا جبهه مردمی نیروهای انقلاب هم وارد‌‌ همان مسیر سنتی تصمیم گیری شده که در آن «عده‌ای معدود تصمیم می‌گیرند و بقیه ناچار باید اجرا کنند»؟ اگر این طور است که امیدوارم نباشد، باید گفت واقعا ماهیت این جبهه را نشناخته بودیم و اگر این طور نیست امیدوارم این جبهه رسما اعلام کند که راهبرد ۴ ساله هنوز نهایی نیست و بدنه نیروهای مومن و انقلابی سراسر کشور هم قرار است درباره آن دیدگاه‌‌هایشان را اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز