خبرگزاری کار ایران

حقوق مردم و انتخاب شهردار

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۸۸۱

شهروندان تهرانی، خصوصا بدنه اجتماعی اصلاحات در پایتخت، در انتخابات اخیر به اصلاح‌طلبان اعتماد کرده و مدیریت شهر تهران را برعهده اصلاح‌طلبان قرار دادند.

محمد صادق جوادی‌حصار-فعال سیاسی اصلاح طلب در جهان اقتصاد نوشت: در نتیجه مردم حق دارند از نوع رفتار عملی و فکری اعضای شورای شهر در انتخاب شهردار تهران اطلاع داشته باشند. آن‌ها نه تنها حق دارند بلکه، مکلفند این مطالبه را پی‌گیری کنند.

مردم باید از اعضای شورای شهر بخواهند انتخاب شهردار با چه روش وشیوه‌ای و با چه ابزاری صورت خواهدگرفت. مردم حق دارند اطلاع پیدا کنند که در یک شرایط مساوی بین دو نامزد شهرداری تهران بر‌تری‌های این دو نفر مایه رجحان یکی بر دیگری شده یا ذوق و سلیقه و جاذبه‌هایی‌که اهالی شورای شهر برای انتخاب شهر دارند، درانتخاب مدیریت شهرتهران اثرگذاشته است.

اعضای شورای شهر در انتخاب شهردار نباید سلیقه شخصی خود را ملاک قرار دهند، بلکه باید ملاحظه کنند که کدام گزینه در مقابل مخاطبین شورا و شهروندان اصلاح طلب مسئولیت بیشتری برعهده خواهد گرفت.

یکی از عناصر بسیار تعیین کننده برای شهردارکلان شهر‌ها قابلیت ایجاد اعتماد بین شهروندان و شهرداری است.

هر شهرداری که توانا باشد استحقاق بیشتری برای انتخاب شدن دارد. انتخاب شهردار تهران یکی از حاشیه‌هایی است که این روزها مورد پیگیری رسانه‌ها قرار گرفته است.

همواره بر حضور یک چهره ملی درشهرداری تهران تاکید می‌شود، این درحالی است که برخی از چهره‌های ملی، نمی‌توانند شهرتهران را با تمام مشکلات پیچیده‌اش هدایت کنند.

باید این امکان به وجود آید که مدیران استانی درسطح افراد اجرایی، که سابقه مثبتی درکارنامه خود دارند هم شهردار تهران شوند. در نتیجه هیچ دلیلی وجود ندارد که حتما مدیر شهر تهران شخصی درسطح ملی باشد.

آقای کرباسچی که شهردار تهران شد، قبل از این سمت جایگاه ملی نداشت، اما زمانی که ظرفیت‌های خود را به نمایش گذاشت، هنوز هم به عنوان یک شهردار الگو از او یاد می‌شود. باید از ظرفیت مدیران استانی هم استفاده کرد.

بسیاری از مدیران استانی قدرت مدیریت در سطح ملی دارند اگر این مدیران برنامه مطلوبی برای اداره شهر تهران دارند باید از آن‌ها استفاده شود. شهردار تهران الزاما نباید چهره‌ای باشد که درگذشته وزیر یا معاون رئیس جمهور بوده. مدیر کلان شهر تهران باید قابلیت مدیریت شهر تهران را در مقیاس‌های مختلف از خود به نمایش گذاشته باشد. یکی از این قابلیت‌ها جامعیت فکری، عقیدتی و آینده نگری است.

شهردار باید شهر را به عنوان یک خانواده ببیند که اعضای خانواده مکمل هم هستند. شهردار باید این قابلیت را داشته باشد که همه اجزاء شهر را در تعامل مثبت قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز