خبرگزاری کار ایران

اصلاح طلبان به دنبال ایجاد شهرداری شیشه‌ای

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۱۲۷

مهم‌ترین نقدی که به نوع مدیریت شهری درحال حاضر وارد می‌شود، عدم شفافیت است.

جهان اقتصاد نوشت: انتخابات ۲۹ اردیبهشت نوعی رفراندوم مردم تهران به مدیریت ۱۲ ساله اصول‌گرایان بود. مردم تهران با رایی قاطع و با اختلافی زیاد به لیست اصلاح‌طلبان رای دادند تا چهار سال دیگر شاهد ریاست محمدباقر قالیباف بر شهر تهران نباشند. واقع مطلب این است که شهروندان تهرانی نه؛ بزرگی به اصول‌گرایان گفتند تا لاپوشانی‌های شخص چمران در شورای شهر این مجموعه نظارتی را به شورای شهرداری تبدیل نکند. مردم تهران از نمایی که قالیباف از شهر آن‌ها با ساز‌ه‌های نه‌چندان زیبا ساخت خسته شده‌اند.

از این رو اعتماد خود را با رایی بالا  به اصلاح‌طلبان اعلام کردند تا آن‌ها تحولات اساسی در مدیرت شهری  به وجود آورده و به مدیرت فعلی شهر تهران خاتمه دهند.

نوع مدیریت شهرداری تهران در دوازده سال گذشته مورد تایید مردم نبود چرا که مردم با رای قابل توجه به اصلاح‌طلبان به دیدگاه قالیباف و اصول‌گرایان در مدیرت شهرشان نه، گفتند مردم تهران به اصلاح‌طلبان اعتماد کردند تا آنها  به رفتارهای غیرعرفی در اداره شهر تهران پایان داده و نوعی شایسته سالاری را در شهرداری تهران به وجود آوردند.

این روزها برخی  شخصیت‌ها که تمایل زیادی به شهردار شدن دارند. با اقدامات رسانه‌ای  سعی می‌کنند خود را به عنوان مدیر شهر تهران از هم اکنون معرفی کنند. اقدامی که موجب شده رسانه‌ها گزینه‌های مختلفی را برای  شهردار تهران معرفی کنند.

مدیران با تجربه‌ای مانند بی‌طرف، حناچی، صفایی فراهانی، عبدالعلی‌زاده و حتی محسن هاشمی برای تصدی شهرداری تهران در حالی مطرح می‌شود که شهر تهران با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است.

رسانه‌ای شدن و تلاش برخی برای قرار گرفتن در سمت شهرداری تهران در حالی صورت می‌پذیرد که شهر تهران تنها نیاز به شهردار ندارد. بلکه یک تیم قوی مدیریتی با اندیشه‌های اصلاح‌طلبانه باید از هم اکنون برای اداره شهر تهران آماده شوند تا بتوانند بعد از انتخاب شهردار تهران بلافاصله و درکم‌تر از چند ماه به حاکمیت  نزدیکان قالیباف در شهرداری تهران پایان دهند.

مهم‌ترین نقدی که به نوع مدیریت شهری درحال حاضر وارد می‌شود، عدم شفافیت است. شورای شهر در  شرایطی تا چند ماه دیگر تشکیل می‌شود که شورای قبل به هیچ وجه نظارت کافی و لازم بر عملکرد شهرداری تهران نداشت و به  شورای  شهرداری به جای شورای شهر تبدیل شده بود. شورای فعلی با مکانیزم‌های نظارتی خود می‌تواند  چهره‌ای شفاف از نوع اداره شهر تهران به نمایش بگذارد تا از این طریق شهرداری شیشه‌ای که همه چیز از نقل و انتقالات مالی تا جابجایی‌های مدیریتی در آن،  چنان شفاف و مشخص باشد تا اگر هر شخصی بخواهد خلاف قانون و وظایف مدیریتی خود عمل کند مردم متوجه رفتار اشتباه  او بشوند.

بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند اولین اقدام شورای شهر تهران بعد از انتخاب شهردار باید تحقیق و تفحص از وضعیت شهرداری تهران طی سال‌های گذشته باشد تا  وضعیت شهر تهران برای افرادی که به اصلاح‌طلبان رای دادند مشخص شود تا پس از آن با ارائه برنامه‌هایی به سمت حل مشکلات این شهر حرکت شود. استفاده از یک تیم هماهنگ مدیریتی و تقسیم کار بر اساس مشکلات شهر تهران می‌تواند بسیاری از مشکلات این شهر را حل و فصل کند.

برخی از مناطق شهر تهران به اندازه چند استان جمعیت دارند و اداره این مناطق کم‌تر از اداره  شهرهای بزرگ ایران نیست. از این روست که انتخاب شهردار تهران نباید به اولویت شورای شهر تبدیل شود زیرا اگر یک تیم اصلاح‌طلب مدیر وکار آمد و مسلط به مسائل و مشکلات شهری مدیریت شهر تهران را برعهده بگیرند دیگر نیازی به انتخاب یک شهردار سیاسی برای اداره شهر تهران نیست زیرا مردم تهران با نوع رای خود نشان دادند که از فرد محوری خارج شده و به مدیریت جمعی روی آورده‌اند. درنتیجه استفاده از یک شهردار کاردان غیر سیاسی همراه با مدیران با تجربه در امور شهری باید به اولویت اداره شهر تهران از دیدگاه اصلاح‌طلبان تبدیل شود.

احسان کرمانشاهی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز