خبرگزاری کار ایران

جزییات هزینه تبلیغاتی برندهای نوشیدنی

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۹۳۶

در سال ۲۰۱۳ شرکت‌های کوکاکولا و پپسی‌ ۷۵ درصد بودجه تبلیغاتی خود را صرف تبلیغات نوشیدنی‌های سودای معمولی کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین، طبق تحقیقات مؤسسه «راد سنتر» در سال ۲۰۱۳، سه شرکت پپسی‌، کوکا‌کولا و داکتر پِپر ۷۰ درصد هزینه‌های تبلیغاتی یعنی در مجموع ۶۰۹ میلیون دلار را به تبلیغات نوشیدنی‌های قندی و شکردار اختصاص داده بودند.

دو شرکت تولیدکننده‌ نوشیدنی‌های انرژی‌زا (۵hour و رِد بول) در رده‌ بعدی قرار داشتند که ۱۷ درصد این رقم را از آن خود کرده و روی هم ۱۴۷ میلیون دلار صرف تبلیغات خود کرده بودند.

تغییر مخارج تبلیغاتی از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ روی تبلیغ این شرکت‌های بزرگ نیز تأثیر گذاشته، به نحوی که پپسی‌کولا تبلیغات خود را ۳۲ درصد افزایش داده و در این مورد از کوکاکولا (تبلیغ‌کننده‌ شماره‌ یک نوشیدنی‌های شکردار) پیشی گرفته است.

کوکاکولا و داکتر پِپر هزینه‌های تبلیغاتی خود را در زمینه‌ نوشیدنی‌های شکردار به ترتیب ۳۵ و ۱۳ درصد کاهش داده‌اند. سه شرکت دیگر تبلیغات خود را افزایش داده‌اند:

ردبول (بیش از ۸۴ درصد)

کرفت فودز (بیش از ۵ درصد)

کمپ‌بل (از ۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۰ به ۵٫۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۳)

در مقابل، پنج شرکت هزینه‌های تبلیغاتی خود را در زمینه نوشیدنی‌های شکردار ۴۰ درصد کاهش داده‌اند: اونش اسپری، سانی دیلایت، یونیلیور، وِلش فودز و نشنال بِورج.

در سال ۲۰۱۳، هر سه شرکت کوکاکولا، پپسی‌کولا و دکتر پِپر بودجه تبلیغاتی بیشتری را صرف نوشیدنی‌ قندی سودا کرده‌اند تا دیگر گروه‌های نوشیدنی: کوکاکولا و پپسی‌کو تا ۴۱ درصد و داکتر پِپر تا ۴۶ درصد.

کوکاکولا و داکتر پِپر در زمنیه‌ تبلیغات برند-محور خود به ترتیب ۷ و ۴ درصد افزایش بودجه تبلیغاتی داشته‌اند. علاوه بر این، پپسی‌ ۲۳ درصد از کل بودجه‌ تبلیغاتی خود را به نوشیدنی‌های ورزشی، و داکتر پِپر ۱۶ درصد از بودجه‌ خود را به نوشیدنی‌های شکردار اختصاص داده است. در این هر سه شرکت، نوشیدنی‌های رژیمی، آب‌میوه‌ خالص و آب، یک سوم بودجه‌ تبلیغاتی را از آن خود کرده بود.

تغییرات قابل توجهی در مخارج تبلیغاتی سبد محصولی این سه شرکت اتفاق افتاد. از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳، پپسی تبلیغات برندهای سودای معمولی خود را بیش از دو برابر افزایش داد در حالی که از بودجه‌ مربوط به نوشیدنی‌های ورزشی (که پرتبلیغ‌ترین گروه محصولی‌اش در سال ۲۰۱۰ بود) کم کرد. پپسی‌ تبلیغات آن دسته از برندهایش که حاوی شکر افزودنی نبودند را نیز افزایش داد (بیش از ۵۷ درصد).

در مقابل پپسی، کوکاکولا تبلیغات نوشیدنی‌های سودای معمولی خود را ۲۴ درصد و تبلیغات برند-محور خود را ۶۳ درصد کاهش داد و از طرفی، تبلیغات برخی دیگر از محصولات خود را افزایش داد: نوشیدنی‌های ورزشی (بیش از ۱۹ درصد)، نوشیدنی‌های انرژی‌زا (بیش از ۱۱۴ درصد) و یخ-چای (بیش از ۲۱۰ درصد).

هم‌چنین کوکاکولا تبلیغات نوشیدنی‌های بدون شکر افزوده را ۲۶ درصد کاهش داد. دکتر پِپر نیز مخارج تبلیغاتی مربوط به سوداهای معمولی و نوشیدنی‌های بدون شکر را کاهش داد و از سوی دیگر، تبلیغات دیگر نوشیدنی‌های شکردار خود را سه برابر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز