خبرگزاری کار ایران

گلایه‌های شرکت‌‌کنندگان خارجی از اگروفود/ سمپلینگ غیر اصولی آفت نمایشگاه ۲۰۱۷

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۶۲۶

شرکت‌کننده‌های خارجی نمایشگاه ایران اگروفود اعتقاد دارند ورود غیر مرتبط با صنعت غذا و نوشیدنی و همچنین سمپلینگ غیراصولی در این نمایشگاه بزرگترین مشکل آنها در اگروفود ۲۰۱۷ بوده است.

نمایشگاه ایران اگروفود ۲۰۱۷ در حالی به پایان رسید که با وجود برخی نکات مثبت، انتقادهای جدی هم به نحوه برگزاری آن وارد بود و شرکت کنندگان خارجی نیز گلایه‌های خودشان را داشتنند و اعتقاد داشتند ایجاد فضای غیرتخصصی بزرگترین معضل نمایشگاه اگروفود بود که با حضور افراد غیر مرتبط، نمایشگاه از حالت تخصصی خارج شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین مدیر فنی شرکت کره‌ای یام یام، مسئولان غرفه شرکت آلمانی «کـُنِه» ، مدیر فروش شرکت چینی «فرست برادرز» ، مدیر بازاریابی شرکت لهستانی «کری نیکا ویتامین» از نقاط قوت و ضعف نمایشگاه ایران اگروفود سخن گفته‌اند:

زهرا بارانی مدیر فنی شرکت کره‌ای «یام یام» نبود نظارت بر ورود غیر مرتبط با صنعت نوشیدنی را نقطه ضعف مهم نمایشگاه اگروفود می‌داند، می‌گوید، در همه جای دنیا ثبت‌نام برای حضور در نمایشگاه از طریق وب‌سایت انجام شده و برای آنها کارت صادر می‌شود اما در نمایشگاه ایران اگروفود چنین شرایطی فراهم نشده است و ۷۰ درصد افرادی که در نمایشگاه هستند، ربطی به صنعت غذا و نوشیدنی ندارند.

او می‌گوید: متاسفانه سمپلینگ غیر اصولی برخی شرکت‌ها هم بر این وضعیت تاثیرگذار است و افراد غیر مرتبط را به نمایشگاه می‌کشاند.

وضعیت نامناسب حمل و نقل شرکت‌کننده‌های خارجی

فرزانه رنگاور یکی از مسئولان غرفه شرکت آلمانی «کـُنِه»، نمایشگاه را فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی‌های مجموعه معرفی می‌کند و می‌گوید: وضعیت حمل و نقل داخلی نمایشگاه به ویژه پس از ساعت ۶ یعنی ساعت پایانی نمایشگاه اصلا مناسب نیست، زیرا ماشین‌های برقی و اتوبوس‌ها در آن ساعت کارشان به پایان می‌رسد و شرکت‌کننده‌های خارجی مجبورند پای پیاده مسافت زیادی را طی کنند تا از نمایشگاه خارج شوند.

مشکلات ورود افراد غیرمرتبط به نمایشگاه تخصصی

مدیر فروش شرکت چینی «فرست برادرز»، شرکت خود را یکی از موافقان سمپلینگ می‌داند و به خبرنگار نوش‌آنلاین می‌گوید: اگر افراد مرتبط با صنعت غذا و نوشیدنی در نمایشگاه حضور یابند، مسلما چون مخاطب اصلی صنعت غذا و نوشیدنی هستند، باید محصولات را تست کنند اما ورود افراد غیر مرتبط، ما را با مشکلات بسیار زیادی مواجه کرده است.

او که دومین بار است در نمایشگاه اگروفود ایران حضور دارد با انتقاد از  وضعیت حمل و نقل داخلی نمایشگاه می‌گوید: متاسفانه پس از ساعات پایانی نمایشگاه وضعیت حمل و نقل نمایشگاه مناسب نیست و شرکت‌های بین‌المللی را هم با مشکلات بسیار زیادی مواجه می‌کند.

سمپلینگ برای افراد مرتبط با صنعت خوب است

«ووجک وچتاج» مدیر بازاریابی شرکت لهستانی «کری نیکا ویتامین» با اشاره به اینکه ما برای ورود سمپل‌های خود به ایران باید هزاران مجوز بگیریم و از چندین دریچه ورودی عبور کنیم به خبرنگار نوش‌آنلاین می‌گوید: سال گذشته با با همه سختی‌های واردات محصول سمپلینگ به ایران، ما تعداد بسیار زیادی سمپلینگ در نمایشگاه اگروفود برای عموم عرضه کردیم و کمتر به توضیح درباره محصولاتمان پرداختیم اما امسال کمتر محصولات برای سمپلینگ وارد کردیم و بیشتر به توضیح محصولات پرداختیم که از نظر من این روش مناسب‌تری بود. البته سمپل به خودی خود خوب است اما نه برای افراد غیر مرتبط زیرا مورد سوء‌استفاده قرار می‌گیرد.

یک سالن برای بخش بین‌الملل کافی نیست

«ووجک وچتاج» همچنین با انتقاد به کوچک شدن فضای غرفه‌های امسال و همچنین کم شدن تعداد سالن‌های بخش بین‌الملل نمایشگاه می‌افزاید: سال‌های گذشته در نمایشگاه اگروفود ایران تنها صنایع غذایی و نوشیدنی حضور داشتند اما امسال غرفه‌های ماشین‌آلات هم در نمایشگاه مشاهده می‌شود و فقط یک سالن به بخش بین‌الملل اختصاص داده شده است.

این مدیر بازاریابی یکی از ضعف‌های نمایشگاه را ورد افراد غیر مرتبط به ارزانی دلیل بلیط می‌داند و ادامه می‌دهد: ارزانی بلیت نمایشگاه ورود افراد غیر مرتبط را به نمایشگاه فراهم می‌کند و این مناسب یک نمایشگاه تخصصی صنایع غذا و نوشیدنی نیست.

وچتاج ادامه داد: سال گذشته در نمایشگاه صنایع غذایی و نوشیدنی آمستردام شرکت کرده بودم، قوانین آنجا به گونه‌ای بود که بازدیدکنندگان برای ورود به نمایشگاه ۱۰۰ یورو پرداخت می‌کردند و غرفه‌داران نمایشگاه تعدادی دعوتنامه داشتند و با این کارت‌ها از افراد مرتبط با صنعت غذا و نوشیدنی دعوت می‌کردند تا در نمایشگاه حضور یابند.

تقسیم نمایشگاه به دو گروه عمومی‌و خصوصی

کلاهدوزیان کارشناس روابط عمومی‌شرکت صادراتی خرما با انتقاد از فضای عمومی‌نمایشگاه به خبرنگار نوش‌آنلاین می‌گوید فضای عمومی‌نمایشگاه بسیار نامناسب است و با یک ورودی بسیار پایین می‌توانند وارد نمایشگاه شوند در حالی که ورودیه نمایشگاه آنوورای آفریقای جنوبی ۸۰ یورو است و به همین دلیل تنها افراد مرتبط با صنعت غذا و نوشیدنی در نمایشگاهذ حاضر می‌شوند.

او در انتقاد به فضای سمپلینگ نمایشگاه می‌گوید ما هم با فضای سمپلینگ مشکل داریم. سمپلینگ‌ فضای نملیشگاه را به هم ریخته است و غرفه‌ها را دچار مشکل کرده است. این کارشناس روابط عمومی‌پیشنهاد می‌دهد: نمایشگاه باید به دو گروه عمومی‌و خصوصی تقسیم شود و احتمالا این شیوه مشکلات نمایشگاه را تا حدودی مرتفع خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز