خبرگزاری کار ایران

شما را فقط برای شورای شهر انتخاب کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۱۳۱

روی سخن این یادداشت با 21 کاندیدای لیست امید است که در رویدادی بی‌سابقه با رای اکثریت شهروندان تهرانی به پنجمین دوره شورای شهر کلانشهر تهران راه یافته‌اند.

باید به این پیروزبختان بگوییم خانم‌ها و آقایان لیست امید، یادتان باشد که مردم شما را فقط برای عضویت در شورای شهرشان انتخاب کرده‌اند نه برای نشستن بر صندلی شهردار تهران یا تبدیل شورای شهر به سکوی پرش به سوی بلندپروازی‌های سیاسی.

اصلا یک تقاضای اساسی از شما داریم. مصرانه از شما می‌خواهیم سیاست و سیاست‌بازی را به شورای شهر راه ندهید و در تمام چهار سال پیش‌رو همه وقت و انرژی خود را صرف التیام بخشیدن به زخم‌ها و جراحاتی کنید که از شورای شهر چهارم و شهردار تهران بر تن این کلانشهر وارد شده و آسایش و آرامش را از شهروندان آن سلب کرده‌اند.

شهروندان تهرانی مارگزیده شورای شهر چهارم و شهردار منتخب آن هستند و شما را برای درمان این مارگزیدگی انتخاب کردند. در پشت درهای شورای شهر پنجم یک نفر از دانه‌درشت‌های شورای شهر چهارم کمین کرده تا اگر یکی از شما صندلی خود را برای پوشیدن ردای شهردار تهران ترک کنید، بیاید و آن صندلی را اشغال کند و این همان چیزی است که اصلا برای شهروندان تهرانی قابل تحمل نیست.

پس قرص و محکم صندلی‌های خود را حفظ کنید و اجازه دهید یکی از شخصیت‌های خوشنامی که طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی سابقه خوب و قابل قبولی در مدیریت‌های اجرایی کشور داشته است، با رای و نظر شما مدیریت شهر تهران را در دست گیرد. اگر با چشم بصیرت و با سعه صدر نگاهی به اطراف خود بیندازید چنین مدیران شایسته و خدمتگزاری را به وفور پیدا خواهید کرد.

پس لطفا و به پاس آرایی که شهروندان تهرانی به نام شما به صندوق‌های انتخابات ریخته‌اند، بگردید و شایسته‌ترین و خوشنام‌ترین مدیر اجرایی را پیدا کنید و کلید کلانشهر تهران را به دستش بسپارید اما او را به حال خود رها نکنید و تمام اعمال و افعالش را بی‌وقفه زیر نظر و نظارت داشته باشید.

خانم‌ها و آقایان لیست امید که بسیاری از شما کامروایان انتخابات بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه برای شهروندان تهرانی چهره‌هایی کاملا ناشناخته هستید.

فراموش نکنید که شما به اعتبار مهر تاییدی که یک شخصیت سیاسی و فرهنگی خوشنام و محبوب برپای لیست امید زده بود، شانس راهیابی به شورای شهر پنجم تهران را پیدا کردید. چه اگر غیر از این می‌بود در خارج از لیست امید، چهره‌های علمی و اجتماعی سرشناس و بسیار خوشنامی بودند که به طور مستقل پا به کارزار انتخابات شورای شهر تهران گذاشتند و می‌توانستند با به دست آوردن اکثریت آرای شهروندان تهرانی شما را در حسرت دستیابی به صندلی‌های شورای شهر پنجم تهران باقی گذارند. اما به دلایلی که برای شهروندان تهرانی نامعلوم است، نام آن بزرگواران در لیست امید منظور شد.

پس حالا که افتخار نمایندگی میلیون‌ها شهروند تهرانی در شورای شهر پنجم نصیب شما چهره‌های نه‌چندان آشنا شده است، به خاطر حفظ اعتبار و حرمت آن شخصیت محبوب و خوشنام که همه شهرت و اعتبار خود را در راه به پیروزی رساندن شما هزینه کرده است، از همین نخستین روزهای ورود به شورای شهر با خود عهد ببندید که اجازه ندهید خاطره تلخ شورای شهر چهارم در اذهان شهروندان تهرانی زنده شود.

باید با روش‌های ارتباطی و اقناعی مختلف به شهروندان تهرانی بقبولانید که شما به سودای بهره‌گیری از رانت‌هایی که در حوزه مدیریت شهری تهران به وفور وجود دارد، مسوولیت عضویت در شورای شهر را تقبل نکرده‌اید. در باور شهروندان تهرانی بگنجانید که شما نه‌تنها در تعاریف مصطلح سیاسی و اجتماعی که در اعماق وجودتان افرادی اصلاح‌طلب هستید و صرفا برای اصلاح امور شهر و شهرداری تهران پا به این عرصه خطیر گذاشته‌اید. با عملکردهای خود به شهروندان تهرانی اثبات کنید که سودای رسیدن به املاک نجومی، گرفتن جواز تغییر کاربری‌ها و این قبیل رانت‌ها را برای خود و اقوام و بستگان خود ندارید.

شما امروز در جایگاه اعضای شورای شهر پنجم که به یک لیست واحد معرفی‌شده از سوی جناح اصلاح‌طلب تعلق دارید در جایگاه خود به نماد و ویترین آبرو، حیثیت و اعتبار اصلاح‌طلبان تبدیل شده‌اید و به حکم وجدان باید دین خود را به آنها ادا کنید. چه اگر در پایان دوره چهار ساله کارنامه روشن و قابل دفاعی از خود به شهروندان تهرانی ارائه ندهید، ضربه‌ای جبران‌ناپذیر بر صدر تا ذیل جناحی که معرف و پشتیبان شما در راهیابی به شورای شهر پنجم بوده است، وارد خواهید کرد. کلانشهر امروز تهران غرق در انواع مشکلات و نابسامانی‌های به‌جا مانده از دوره‌های گذشته شورای شهر و مدیریت شهری آن است. نفس تهران و شهروندان تهرانی زیر بار این مشکلات به شماره افتاده است. شهرداری تهران به‌جای آنکه حامی و در کنار شهروندان تهرانی باشد، رودرروی آنها ایستاده و تنها برج‌سازها و سازندگان مراکز تجاری و خریداران دست به نقد تراکم‌های انبوه، شهروندان محبوب و مطلوب این شهرداری به حساب می‌آیند.

اما حالا شما که زیر نام و با شعار اصلاح‌طلبی پا به شورای شهر پنجم تهران گذاشته‌اید، باید شهرداری را به نهاد و سازمانی در خدمت همه شهروندان اعم از دارا و ندار تبدیل کنید. تهران دارد زیر بار تراکم‌فروشی‌های بی‌حساب و کتاب و اجرای پروژه‌های پرهزینه و اغلب نمایشی و تبلیغاتی خفه می‌شود و شما باید دوباره هوای تازه را وارد ریه‌های این شهر کنید. شما فهرست بلندبالایی از مطالبات بر زمین مانده شهروندان تهرانی را در همه زمینه‌ها پیش‌رو دارید و آنها از شما انتظار دارند در چهار سال آینده پاسخگوی تمام این مطالبات باشید.

انتخاب شهرداری مدیر و مدبر و خوشنام و خوش‌سابقه که سودایی جز خدمت به شهر و شهروندان در سر نداشته باشد، یکی دیگر از مطالبات شهروندان تهرانی است؛ شهرداری خارج از لیست 21 نفره امید که به اعضای شورای شهر حساب پس بدهد و در انجام وظیفه از چارچوبی که قانون برایش تعیین می‌کند، تحت هیچ شرایطی خارج نشود. شهروندان تهرانی از شما می‌خواهند با آنها ارتباط مستمر داشته باشید، به محله‌ها و مناطق شهرداری سرک بکشید و با شهروندان یک جریان گفتمان سازنده برقرار کنید.

بگذارید شهروندان با چهره شما هم آشنا شوند. بازرسان و چشم و گوش‌های مورد اعتماد خود را برای تهیه گزارش از عملکرد شهرداری‌های مناطق به سطح شهر گسیل دارید و با همدلی و همفکری برای درمان دردهای بی‌شمار کلانشهر تهران نسخه شفابخش بنویسید.

منبع: جهان صنعت- غلامرضا کیامهر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز