خبرگزاری کار ایران

قلب ۲۷۲ کیلویی نهنگ آبی را ببینید(عکس)

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۱۰۰

جانورشناسان کانادایی برای نخستین بار قلب ۲۷۲ کیلوگرمی یک نهنگ آبی را حفظ کرده‌اند. آنها این قلب را در موزه «رویال اونتاریو» کانادا به معرض نمایش گذاشته‌اند.

جانورشناسان موزه «رویال اونتاریو» واقع در کانادا از قلب ۲۷۲ کیلوگرمی یک نهنگ آبی رونمایی کردند.

محققان اعلام کردند این نخستین قلب یک پستاندار دریایی است که به طور کامل حفظ و نگهداری شده و احتمالا تا ۱۰۰۰ سال دیگر نیز قابل نگهداری است.

این قلب بدون خون و بقیه ساختارهای وابسته حدود ۱۸۱ کیلوگرم وزن دارد. بقیه وزن این قلب مربوط به چارچوب فولادی است که دانشمندان داخل آن قرار داده‌اند تا این عضو به حالت عمودی قابل نمایش باشد. همچنین با این شیوه رگ‌های نازک خونی نیز حفظ می‌شوند.

در سال ۲۰۱۴ میلادی ۹ نهنگ آبی در منطقه Newfoundland کانادا میان یخ‌ها به دام افتادند و به همین دلیل مردند هنگامیکه این موجودات ۱۳۶۰۷۷ کیلوگرمی می‌میرند، در آب غرق می‌شوند اما در رویدادی نادر جسد دو نهنگ در سواحل کانادا یافته شد. دانشمندان نیز از این فرصت برای مطالعه اعضای داخلی حیوان استفاده کردند.

به هرحال دانشمندان تصور می‌کردند قلب نهنگ به اندازه یک خودروی سواری باشد. اما مشخص شد قلب این حیوان به اندازه یک اسب کوچک پونی است و می‌تواند در هر ثانیه ۵۸ گالن خون را پمپاژ کند.

از سوی دیگر نهنگ‌های آبی دارای بزرگترین قلب میان حیوانات هستند و به همین دلیل تا به حال امکان انجام عملیات حفظ و نگهداری این عضو برای نهنگ امکان پذیر نبود. برای این کار دانشمندان نخست تمام آب را از بافت‌های اعضای بدن حیوان خارج می‌کردند. برای این کار آنها قلب را در حمام استون قرار دادند. سپس آن را به حمام پلیمر منتقل کردند. در مرحله آخر دانشمندان کل تانک پلیمر را در اتاق خلا قرار دادند تا استون از بین برود. قلب بیش از ۴ ماه در حالت خلاء باقی ماند. به گفته محققان پس از انجام این فرایندها اکنون می توان قلب را تا ۱۰۰۰ سال دیگر نیز حفظ کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز