خبرگزاری کار ایران

مرگ بازیگر شخصیت‌های منفی

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۷۱۶

پاورز بوث، مردی که به خاطر مجموعه‌ای از نقش آفرینی‌های به یادماندنی در تئاتر، سینما و تلویزیون از جمله «دد وود» و «نیکسون» شناخته می‌شد، در ۶۸ سالگی به دلایل طبیعی چشم از جهان فروبست.

بازیگری که در فیلم هایی مانند «شهر گناه» و سریال های تلویزیونی از جمله «دِد وود» و «ماموران شیلد» نقش آفرینی می کرد، صبح روز یکشنبه به دلایل طبیعی در خانه اش در لس آنجلس، در خواب درگذشت. او ۶۸ سال داشت.

نماینده او به هالیوود ریپورتر گفت که یک مراسم خصوصی در ایالت تگزاس که ایالت خانگی او بود برگزار می شود و در حال حاضر در نظر گرفته شده که یک مراسم یادبود عمومی هم به افتخار او برگزار شود. کسانی که به این بازیگران علاقه داشتند می توانند از طریق بنیاد گری سینیس پول اهدا کنند. هدف این بنیاد حمایت کردن و احترام گذاشتن به مدافعان، سربازان سابق، نیروهای امداد، خانواده های آن ها و کسانی که در ایالات متحده نیازمند هستند است.

دوست صمیمی او، بو بریجز بازیگر، بعد از ظهر یکشنبه این خبر را در توییتر خود اعلام کرد و نوشت: «با ناراحتی عظیمی است که به سوگ درگذشت دوستم پاورز بوث می نشینم. او یک دوست عزیز، بازیگری بزرگ، پدر و شوهری متعهد بود.»

بوث که در یک مرزعه در ایالت تگزاس بزرگ شد، مسیر حرفه ای کاری بازیگری خود را در تئاتر شروع کرد و در تعدادی از نمایش های نوشته ویلیام شکسپیر از جمله «هنری چهار» نقش آفرینی کرد. او نخستین تجربه بازیگری خود در تئاتر برادوی را در اواخر دهه ۱۹۷۰ و با نمایشنامه «ستاره تنها و جنگ های شخصی» پشت سر گذاشت.

در دهه ۱۹۸۰، بوث جایزه امی بهترین بازیگر مرد نقش اول در یک سریال لیمیتد یا سریال ویژه را برای ایفای نقش جیم جونز رهبر یک فرقه در سریال «تراژدی گویانا: داستان جیم جونز» محصول شبکه سی بی اس دریافت کرد. او جایزه خود را در حالی برد که بازیگران یک راهپیمایی اعتراضی برگزار کرده بودند و با این جمله آن را دریافت کرد: «این ممکن است شجاعانه ترین لحظه مسیر حرفه ای کاری من یا احمقانه ترین لحظه آن باشد.»

بوث همچنین نامزد دریافت دو جایزه جمعی انجمن نویسندگان آمریکا شد که نخستین نامزدی اش را به خاطر نقش آفرینی اش در کنار مجموعه بازیگران «نیکسون» در سال ۱۹۹۶ به دست آورد. دومین نامزدی هم مربوط به سال ۲۰۰۷ و همراه با جمع بازیگران «دد وود» بود.

بوث به سرعت به خاطر ایفای نقش شخصیت های منفی محبوب شد و نقش های به یادماندنی در فیلم های اکشن «مرگ ناگهانی» سال ۱۹۹۵، «ضعف» بیل پکستون در سال ۲۰۰۱ و سناتور رورک اهریمنی در فیلم «شهر گناه» سال ۲۰۰۵ داشت. شاید معروف ترین نقش منفی او مربوط به شخصیت سای تالیور بود، صاحب سالن بی رحم سریال «دد وود» محصول شبکه اچ بی او.

در نقش آفرینی های جدیدتر، بوث وارد دنیای سینماتیک مارول شد و نقش شخصیت گیدیون مالیک را در سریال «ماموران شیلد» به دست آورد. او این نقش را نخستین بار در فیلم سال ۲۰۱۲ «انتقام جویان» ایفا کرد و آن را در سریال شبکه ای بی سی ادامه داد.

او نقش الکساندر هیگ را در «نیکسون» سال ۱۹۹۵ بازی کرد و در یکی دیگر از فیلم های الیور استون یعنی «دور کامل» سال ۱۹۹۷ نقش کلانتر را ایفا کرد. او همچنین در فیلم «سنگ قبر» سال ۱۹۹۳ شخصیت کرلی بیل بروشس، تفنگ دار بدطینت فراموش نشدنی را روی پرده برد.

او همچنین نقش پدر کانی بریتون، مدیر صنعتی و شهردار سابق لامار وایت را در «نشویل» بازی کرد و در سریال «۲۴»، نوآ دنیلز، معاون رییس جمهور و بعد هم رییس جمهور ایالات متحده بود.

منبع: روزنامه بانی فیلم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز