خبرگزاری کار ایران

مرتضی مبلغ:

مناظره سوم در جذب آرای خاکستری به نفع «روحانی» موثر بود

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۳۵۰

معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات تاکید کرد: پس از آخرین مناظره مردم به‌خوبی متوجه شدند که آقای روحانی شعار توخالی نمی‌دهد و پشتوانه آن دستاوردهایش در چهار سال دوران ریاست جمهوری او است. مشکلاتی هم که وجود دارد بر اساس همان اظهارات در چهار سال دوم حل‌وفصل خواهد شد؛ بنابراین به نظر می‌رسد همین امر به بسیاری از بخش آرای خاکستری که هنوز در انتخاب فرد اصلح به نتیجه نرسیده‌اند بسیار کمک خواهد کرد.

آرای خاکستری به درصدی از مردم تعلق دارد که یا هنوز تصمیم نگرفته‌اند به کدام کاندیدا ریاست جمهوری رأی دهند یا اینکه به‌طورکلی برای حضور در انتخابات به نتیجه‌ای دست نیافته‌اند و براین اعتقادند که آرای آنان چندان تأثیرگذار نیست، درحالی‌که آرای این گروه از اعضای جامعه کشورمان برای تعیین سرنوشت انتخابات بسیار حائز اهمیت و نقش‌آفرین است.

بنابراین در یک هفته باقی‌مانده از فرصت تبلیغات ریاست جمهوری باید تلاش شود تا این گروه قهر با صندوق رأی را کنار گذارند و دست به انتخاب اصلح زنند که این کار هم تنها با نشانه‌هایی از سازندگی و دستیابی به مطالبات در آینده رخ خواهد داد که در مناظره روز جمعه بخشی از آن مورداشاره قرار گرفت.

مرتضی مبلغ، معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درباری آرای خاکستری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: به نظر می‎رسد هنوز بخشی از جامعه که تحت عنوان آرای خاکستری شناخته می‌شوند، تصمیم قطعی برای حضور در انتخابات نگرفته‌اند زیرا نسبت به عملیاتی بودن وعده‌ و وعیدهایی که نامزدها مطرح کرده‌اند، مردد هستند و بر آنان مسجل نشده که انتخاب کدام کاندید ریاست جمهوری به صلاح و مصلحت‎شان است.

وی ضمن اشاره به تأثیر مناظره روز جمعه کاندیداهای ریاست جمهوری بر تصمیم‌گیری‌ها، توضیح داد: خوشبختانه مناظره روز جمعه مقدار زیادی به شفاف‌سازی این موضوع کمک کرد و بخش مهمی از مسائلی که برای جامعه مشخص نبود را تبیین ساخت. بدین معنا که برای مردم آشکار شد شعار افزایش یارانه چه واقعیتی را به همراه دارد. اول‌ از همه اینکه شعار فوق غیرواقعی است زیرا رقبای روحانی نتوانستند حتی یک منبع مالی روشن برای اجرای آن مشخص و معلوم سازند تا مردم متوجه شوند برفرض محال اگر موفق به انجام این کار شدند چه روی خواهد داد، علاوه براین مخاطبان مناظره روز جمعه به این موضوع پی بردند، پولی که تحت این عنوان به جیب مردم می‌رود در آینده نزدیک چندین برابر آن از جیب شان برداشته خواهد شد که درنتیجه آن وضعیت اقشار ضعیف جامعه مصیبت بارتراز گذشته می‌شود.

معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات یادآور شد: پس از آخرین مناظره مردم به‌خوبی متوجه شدند که آقای روحانی شعار توخالی نمی‌دهد و پشتوانه آن دستاوردهایش در چهار سال دوران ریاست جمهوری او است. مشکلاتی هم که وجود دارد بر اساس همان اظهارات در چهار سال دوم حل‌وفصل خواهد شد؛ بنابراین به نظر می‌رسد همین امر به بسیاری از بخش آرای خاکستری که هنوز در انتخاب فرد اصلح به نتیجه نرسیده‌اند بسیار کمک خواهد کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه تأکید کرد: بخش دیگری از آرای خاکستری که اصولاً برای ورود به صحنه انتخابات براین اعتقادند آرای آن‌ها تفاوتی به وجود نمی‌آورد زیرا تمامی کاندیداها به هم شباهت دارند، مناظره روز جمعه برای آنان روشن ساخت که مسئله بدین شکل و به همین سادگی نیست و این گروه متوجه شدند رأی دادن یا ندادن تأثیرگذار است و نامزدها باهم متفاوت هستند و با یک درصد کوچک یک نامزد خاص می‌تواند پیروز انتخابات شود.

مبلغ اظهار داشت: مناظره روز جمعه برای مردم تبیین کرد که تفاوت بسیار زیادی بین نامزدهای انتخاباتی وجود دارد که بر سرنوشت و آینده کشور تأثیر فراوانی می‌گذارد، لذا همه باید در این دوره از انتخابات شرکت کنند و به فرد اصلح رأی دهند.

وی در پایان تصریح کرد: هفته پیش رو که هفته پایانی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری هم هست، تاثیر مهمی بر نتیجه آن دارد، بنابراین باید تلاش کرد تا آرای خاکستری سرنوشت‌ساز را برای تعیین سرنوشت کشور متقاعد کرد.

معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات پیش‌بینی خود از سرنوشت انتخابات را چنین بیان کرد: درنهایت پیش‌بینی می‌کنم جمعه آینده حماسه جدیدی به نفع آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری در ایران شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز