خبرگزاری کار ایران

بهترین بازیگران زن سینمای جهان چه کسی هستند؟

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۱۲۵

طی روزهای اخیر وب سایت متاکریتیک بهترین بازیگران مرد و زن جهان را از نگاه منتقدان معرفی کرده است و کری موریگان رتبه اول را کسب کرده است.

به تازگی سایت «متاکرینتیک» در اقدامی جالب و با داوری منتقدان بهترین بازیگران زن و مرد جهان را بر انتخاب کرده است که در میان بازیگران زن کری مولیگان با کسب 69 امتیاز بهترین بازیگر زن جهان شده و تیلدا سویینتن و ماریون کوتیار هر دو با میانگین امتیاز ۶۸ در متاکریتیک پس از کری مولیگان قرار گرفته‌اند.

بهترین بازیگران اول تا سوم زن جهان چه کسانی هستند و در چه آثاری حضور داشته‌اند؟

1-کری مولیگان

کری هانا مولیگان در ۲۸ می ۱۹۸۵ در وست مینستر انگلستان متولد شد. پدرش استفن، اصالتاً لیورپولی بود و مادرش که یک مدرس دانشگاه بود اهل لاندیلو در غرب ولز بود. پدربزرگ او از ایرلند مهاجرت کرده بود. مولیگان یک برادر بزرگتر به نام اوین دارد. در سه سالگی مولیگان همراه خانواده‌اش به خاطر شغل پدرش به آلمان رفتند.

«غرور و تعصب»، «برادران کیسی»، «گتسبی بزرگ»، « شرم» و «حق رأی» برخی از آثاری است که کری هانا مولیگان در آنها ایفای نقش کرده است.

2- تیلدا سویینتن

55تیلدا سویینتن 55 ساله و اهل اسکاتلند است و از آن دسته بازیگرانی است که فعالیتش را از تئاتر شروع کرده و در آثار شاخصی حضور داشته است. تیلدا سوینتن تجربه بازی در تلویزیون را دارد به اضافه اینکه چند بار نامزد جایزه گلدن گلوب شده و برای فیلم «مایکل کلیتون» جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را از آن خود کرده است.

تیلدا سوینتن با فیلم «کاراواجو» ساخته درک جامن به سینما وارد شد و تاکنون در آثاری چون «ادوارد دوم»، «پس از خواندن بسوزان»، «مورد عجیب بنجامین باتن»، «هتل بزرگ بوداپست» و «دکتر استرنج» ایفای نقش کرده است.

3- ماریون کوتیار

ماریون کوتیار بازیگر و خوانندهٔ فرانسوی است.

او با فیلم «تاکسی» نظر منتقدان را به خود جلب کرد. همچنین او در فیلم‌هایی همچون ماهی بزرگ، یک نامزدی بسیار طولانی، یک سال خوب و دشمنان مردم بازی کرده است.

ماریون کوتیار تاکنون یک جایزه اسکار، یک جایزه بافتا، یک جایزه سزار و یک جایزه گلدن گلوب برای بازی در نقش ادیت پیاف در فیلم زندگی «چون گل سرخ» را به دست آورده است. او همچنین نخستین فردی است که برای بازی در یک فیلم فرانسوی‌زبان برندهٔ جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شده است..

«لیزا»، «تلقین»، «نیمه شب در پاریس»، «مهاجر»، «شوالیه تاریکی بر می‌خیزد»، «اینجا ته دنیاست» برخی از آثاری است که ماریون کوتیار در آنها بازی کرده است.

منبع: دیباچه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز