خبرگزاری کار ایران

تغییر رنگ لثه را جدی بگیرید

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۶۴۹

یک متخصص رادیولوژی فک و صورت گفت: تغییر رنگ لثه از علائم بیماری لثه است و لثه سالم معمولا صورتی‌رنگ بوده و به صورت سفت و محکم به استخوان زیرین می‌چسبد.

ابراهیم صادقی گفت: در بسیاری از موارد، افراد دندان‌های سالم و نسبتا محکمی دارند، اما بیماری لثه‌ها منجر به لق‌شدن دندان‌ها و از دست رفتن آنها می‌شود.

وی، تغییر رنگ لثه را یکی از علائم بیماری لثه دانست و گفت: لثه سالم معمولا صورتی‌رنگ بوده و به صورت سفت و محکم به استخوان زیرین می‌چسبد.

صادقی، با اشاره به علل بیماری لثه، تصریح کرد: پلاک میکروبیال، جرم (کالکولوس)، کمبود ویتامین، سندروم، مواد شیمیایی، دخانیات و برخی مواد شیمیایی عامل و تشدید کننده این بیماری هستند.

این متخصص رادیولوژی فک و صورت، خون‌ریزی لثه، تغییررنگ، تغییرشکل لبه لثه، تحلیل لثه و وجود همزمان جرم بر روی دندان‌ها را از علایم بروز بیماری‌های لثه برشمرد و گفت: معمولا برخی افراد به دلایل مختلفی از انجام جرم‌گیری دندانی خودداری می‌کنند. در نتیجه بیماری لثه‌ها ادامه پیدا کرده و لثه شروع به تحلیل رفتن می‌کند.

صادقی افزود: از تجمع مواد، املاح موجود در بزاق و باکتری‌ها بر روی دندان‌ها، پلاک میکروبی تشکیل می‌شود و اگر این پلاک به خوبی از سطح دندان پاک نشود، به مرور زمان حالت معدنی و محکم به خود می‌گیرد و تبدیل به جرم می‌شود.

این متخصص رادیولوژی فک و صورت خاطرنشان کرد: درمان بیماری‌های لثه‌ با جرم‌گیری در مرحله اول و در صورت نیاز بصورت جراحی لثه‌ خواهد بود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز