خبرگزاری کار ایران

روایت خبرنگار ایلنا از ماجرای حیاط دولت

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۴۴۵

ایلنا روایتی متفاوت از اتفاقی که هفته گذشته در حاشیه هیات دولت بین عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و خبرنگار باشگاه خبرنگاران افتاد،منتشر کرد.

خبرنگار ایلنا نوشت: روز 18 فروردین ماه طبق روال هفته های اخیر خبرنگاران حوزه دولت در حیاط پاستور حاضر شدند تا پاسخ سوالات خود را از وزرا و اعضای کابینه دریافت کنند .

خبرنگار باشگاه خبرنگاران که طبق روال هر هفته سوال خود را نسبت به دیگر رسانه ها ارجح می دانست پیش از اینکه اجازه بدهد اعضای کابینه سوالات دیگر خبرنگاران را پاسخ دهند، سوال خود را مطرح  کرد و بدون استثنا از همه وزرا سوالاتی در مورد اینکه "آخرین باری که فشار خون گرفتید کی بود؟" ٬ "چقدر به سلامتی تان اهمیت می دهید"٬ "چه زمانی آزمایش چکاب کردید؟"٬ و "چه وقت هایی ورزش می کنید" پرسید.

در آن روز آقای آخوندی به جای اینکه مسیری را که وزرایی که تمایل به پاسخگویی ندارند را انتخاب کند یک راست در جمع خبرنگاران حاضر شد. خبرنگار باشگاه خبرنگاران هم به شیوه خود پیش از اینکه اجازه پاسخگویی وزیر به سوال من را بدهد پرسید که آیا تایید می کنید هواپیماهای ایرباسی  که اخیرا ایران خریداری کرده هواپیمایی است که توسط کلمبیا به این کشور مرجوع شده است.

آخوندی ضمن تکذیب آن گفت که این چه سوالی است که مطرح می کنید و من به این سوالات پاسخ نمی دهم.

خبرنگار میکروفون خود را دست تصویربردارش داد و آخوندی سعی کرد با لحنی دیگر به او توضیحاتی ارائه دهد. اما خبرنگار دوباره میکروفون را از تصویربردار گرفت و گفت پس موضوع را توضیح دهید.

وزیر راه و شهرسازی هم برافروخته شد و میکروفون را از دست خبرنگار گرفت و به تصویربردارشان داد و گفت :"خبرنگار باید یک جو عقل در سرش باشد"اصلا اشاره مشخصی به این خانم نداشت و بر خلاف برخی خبرها میکروفون را پرت نکرد.

به هر حال من به عنوان یک خبرنگار اگر چه معتقدم اصول حرفه‌ای از سوی این خبرنگار در این ماجرا موثر بوده، اما از طرفی اعتقاد دارم آقای آخوندی به هیچ دلیلی نباید صبر و حوصله خود را به ویژه در مقابل افرادی که چنین دنبال حواشی هستند از دست بدهد.

در پایان هم آقای وزیر در پاسخ به سوال من گفت که دیگر حوصله ای برای پاسخگویی برایش باقی نمانده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز