خبرگزاری کار ایران

رکوردهایی که کارلوس کی‌روش با ایران به ثبت رسانده است

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۰۲۵

رکوردهایی که بدون تردید متعلق به کارلوس کی‌روش است و با درایت او به دست آمده است. شاید بتوان کی‌روش را آقای اعداد فوتبال ملی ایران لقب داد.

ششمین سالگرد حضور کارلوس کی‌روش در ایران با اتفاقی خجسته برای فوتبال ایران همراه بود؛ دو برد ارزشمند مقابل قطر و چین و رفتن ٩٠‌درصد راه صعود به جام‌جهانی ٢٠١٨. حالا خیلی‌ها ایران را صعود کرده تلقی می‌کنند و وقتی به این مسأله نگاه می‌کنیم که فقط کسب دو امتیاز دیگر از ٣ بازی بعد با ازبکستان، کره‌جنوبی و سوریه تیم‌ملی را رهسپار جام‌جهانی می‌کند، ما نیز به صعود امیدوارتر می‌شویم. در پس موفقیت‌های اخیر تیم‌ملی با هدایت کارلوس کی‌روش باید به این مسأله اشاره کرد که پیشینه‌ای خوب تیم ایران را با رکوردهای قابل ملاحظه مواجه کرده است. رکوردهایی که بدون تردید متعلق به کارلوس کی‌روش است و با درایت او به دست آمده است. شاید بتوان کی‌روش را آقای اعداد فوتبال ملی ایران لقب داد.

٣

 ٣ پیروزی متوالی مقابل کره‌جنوبی رکوردی است که به غیراز کی‌روش هیچ مربی در سمت سرمربی تیم‌ملی ایران نتوانسته به آن دست پیدا کند.

 کارلوس کی‌روش در مقدماتی جام‌جهانی ٢٠١٨، ٣ مربی بزرگ فوتبال آسیا (اشتیلیکه مارچلو لیپی و خورخه فوساتی) را شکست داده است.

٧

تیم ملی ایران تنها تیم حاضر در مقدماتی جام‌جهانی ٢٠١٨ روسیه است که در ٧ مسابقه دروازه‌اش را بسته نگه داشته و گلی دریافت نکرده است. بعد از ایران، انگلیس نیز تاکنون گلی نخورده اما این تیم تاکنون ٥ بازی انجام داده است.

٦

کارلوس کی‌روش ششمین سالگرد  حضورش در ایران را با دو پیروزی مقابل قطر و چین جشن گرفت.

١٠٠ هزار

بازی ایران و چین با بیش از ١٠٠ هزار نفر تماشاگر پرهوادارترین دیدار مقدماتی جام‌جهانی در جهان لقب گرفت.

١٧

تیم تحت هدایت کی‌روش با ١٧ امتیاز در مقدماتی جام‌جهانی برترین تیم قاره آسیا ست.

١٥٩٠

تیم ملی ایران ١٥٩٠ روز با هدایت کارلوس کی‌روش مقابل تیم‌های آسیایی شکستی را در بازی‌های رسمی متحمل نشده است.

٦١

کارلوس کی‌روش با ٦١ بار حضور روی نیمکت تیم‌ملی ایران باثبات‌ترین سرمربی تاریخ تیم‌ملی فوتبال ایران لقب گرفت.

٣٤

در ٦١ مسابقه‌ای که کی‌روش هدایت ایران را برعهده داشته با ٣٤ پیروزی بیشترین ‌درصد برد ثبت شده است.

٢٨

تیم ملی ایران با دو پیروزی اخیر مقابل قطر و چین با ٥ پله صعود در رنکینگ فیفا به رتبه بیست‌وهشتم دنیا رسید و این بهترین رتبه ایران در ١٠‌سال گذشته تلقی می‌شود.

٨

از زمانی که کارلوس کی‌روش هدایت تیم ایران را برعهده گرفته، تیم‌ملی ٨ بار رودرروی قطر قرار گرفته که در هیچ‌کدام از این مسابقات شکست نخورده است.

تیم ملی ایران فقط ٨ بار با هدایت کی‌روش شکست خورده که این تعداد شکست در ٦١ مسابقه بی‌نظیر تلقی می‌شود.

٥٠٨

تیم ملی ایران از ٢١ آبان ٩٤ که در جریان برتری ٣ بر یک مقابل ترکمنستان دروازه‌اش باز شد تاکنون گلی از تیم‌های آسیایی دریافت نکرده است؛ ٥٠٨ روز!

 منبع: شهروند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز