خبرگزاری کار ایران

آرامش اونس عامل بی‌رمقی آتی سکه

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۱۸۳

بازار آتی سکه در معاملات روز یک‌شنبه پیرو تعطیلی آخر هفته بازارهای جهانی طلا تحت تاثیر نوسانات عوامل تاثیر‌گذار داخلی (‌نرخ ارز سکه ) قرار داشت.

به گزارش ایلنا، جهان اقتصاد نوشت: بازار آتی سکه در معاملات روز یک‌شنبه پیرو تعطیلی آخر هفته بازارهای جهانی طلا تحت تاثیر نوسانات عوامل تاثیر‌گذار داخلی (‌نرخ ارز سکه ) قرار داشت. فضای خوش‌بینی و‌ تقویت انتظارات صعودی در میان معامله‌گران بازار آتی سکه پس از برگشت قیمت‌های اونس و دلار از سطوح کف قیمتی‌ موجب تداوم روند افزایشی قیمت‌ها در بازار آتی سکه شده است.

از طرفی نیز‌ فشار روانی و نزولی ناشی از راه اندازی سررسید جدید با تعدیل فواصل قیمتی میان سررسیدها دیگر بر دوش بازار آتی سکه سنگینی نمی‌کند و کوچ معامله‌گران به سمت سررسید‌های دورتر با انتقال موقعیت‌های بازخود به این سررسیدها را شاهد هستیم.

در نبود‌ نوسانات قیمت اونس طلای جهانی و محدود شدن دامنه نوسانات قیمت دلار مابین قیمت‌های ۳۷۵۰ تا ۳۷۷۰ تومان‌ موجب افت حجم معاملات بازار آتی سکه شد و معاملات کم رمقی را رقم زد.

علی رغم برگشت قیمت دلار از سطوح کف قیمتی‌ در روزهای گذشته اما دورنمای تثبیت نرخ دلار با چشم انداز تشدید مداخله دولت برای کنترل نوسانات بازار در ماه های آینده‌ باتشدید شرایط احتیاطی، انتظارات صعودی را به تاخیر انداخته است موضوعی که نقش روند قیمتی اونس طلا برروی قیمت های بازار آتی سکه راهم چنان پررنگ تر نموده است و معامله گران برای گرم ماندن تنور بازار اتی سکه چشم به نوسانات رو به بالای اونس طلا چشم دوخته اند.

بازارهای جهانی طلا در هفته جاری شاهد ترافیکی از آمارهای مهم و تاثیر گذار از اقتصادهای عمده جهان خواهند بود که بی شک‌ نشست بانک فدرال امریکا و انتشار آمار نرخ تورم ماهیانه در ایالات متحده در کنار انتخابات پارلمانی هلند در روز چهارشنبه از مهم ترین اخبار خواهند بود نشست‌ بانک های مرکزی ژاپن وبریتانیا نیز در روز پنج شنبه‌ نیز از سایر رویداد مهم هفته خواهند بود.

مطابق شکل بالا انتظار‌ می‌رود طبق روال سال های قبل شاهد تداوم روند صعودی قیمت دلار پس از فصل زمستان باشیم اما کنترل دستوری قیمت دلار بنا بر ملاحظات اقتصاد سیاسی در آستانه انتخابات تداوم روند صعودی قیمت دلار را به تاخیر انداخته است پس از توافق برجام و از بین رفتن ریسک های بین المللی، سیاست های پولی و مالی دولت‌ در چگونگی ایجاد رونق اقتصادی نقش بسزایی در تعیین قیمت دلار در سال های اینده خواهند داشت. کنترل دستوری قیمت دلار و تداوم سیاست انقباضی با نرخ سود بالای بانکی و عدم انعکاس تورم انباشته در سال های گذشته مانع از رشد قیمت دلار شده است.

در حال حاضر با روی کار آمدن دولت جدید در ایالات متحده و لبریز شدن صبر مسئولان‌ سیاسی و تجار برای ایجاد رونق اقتصادی‌ دو دستاورد بزرگ دولت در انعقاد توافق برجام و جذب سرمایه گذاری خارجی و تک رقمی کردن تورم را به خطر انداخته است.

مسیر اینده سیاست های پولی بانک مرکزی امریکا و عدم قطعیت اقتصادی در ایالات متحده با روی کار آمدن ترامپ در کنار انتخابات مهم در منطقه پولی یورو از مهم ترین ریسک های بازار های مالی جهانی هستند قیمت اونس طلا با رسیدن به نزدکی مرز روانی ۱۲۰۰ دلار به انتظار نتایج رویدادهای مزبور نشسته است.

پس از سپری کردن دوهفته نزولی انتظار‌ می‌رود خطوط فیبوناچی و خط میانی چنگال اندروبتوانند در نقش حمایتی از قیمت اونس طلا ظاهر بشوند.

آرامش اونس عامل بی‌رمقی آتی سکه

 

یحیی حیدریان، معامله گر قراردادهای آتی سکه کارگزاری مبین سرمایه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز