خبرگزاری کار ایران

دستگیری عامل مزاحمت اینترنتی

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل مزاحمت اینترنتی در شهرستان بندرعباس خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آرمان، سردار عزیزا... ملکی با اشاره به دستگیری عامل مزاحمت اینترنتی در بندرعباس اظهار کرد: پیرو شکایت یکی از شهروندان بندرعباس مبنی بر مزاحمت و تهدید در فضای مجازی پیگیری پرونده در دستور کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت که طبق اظهارات شاکی، در یکی از شبکه‌های اجتماعی شخص یا اشخاصی ناشناس با ارسال پیام‌های مکرر بر روی شماره تلفن همراه برادرش اقدام به تهدید و اخاذی (‌تهدید به آدم‌ربایی، تهدید با اسلحه، تهدید به انتشار تصاویر شخصی شاکیه)‌ می‌نماید.

وی افزود: با ارائه مستندات شاکیه و با بررسی‌های به‌عمل آمده مشخص گردید صفحه ایجاد شده این شبکه اجتماعی جعلی است و فرد ناشناس با مشخصات جعلی اقدام به تهدید می‌نماید لذا در همین راستا با اقدامات فنی در بستر فضای مجازی بر روی صفحه مورد نظر متهم به هویت «ن.ا» شناسایی گردید.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان بیان داشت: با توجه به شناسایی زودهنگام متهم، شاکیه به این پلیس دعوت و در خصوص شناسایی هویت متهم (به‌همراه تصویر به‌دست آمده از وی) موضوع را از وی جویا که شاکیه اظهار داشت نسبت به متهم شناخت کافی دارد که از طریق دوست و همکلاسی خود با وی آشنا شده است.

ملکی ادامه داد: از این رو شاکیه آدرسی از ‌مخفیگاه متهم در اختیار کارشناسان پلیس فتا قرار داد که موضوع جلب متهم ضمن هماهنگی با مقام محترم قضائی در دستور عوامل این پلیس قرار گرفت که متهم در محل مخفیگاه خود حضور نداشت.

وی اضافه کرد: در ادامه با انجام اقدامات میدانی و اصل غافلگیری، متهم دستگیر شد، در بازرسی متهم ادله مرتبط با جرم ارتکابی‌ ‌(دو عدد تلفن همراه‌، سه عدد حافظه جانبی و تعدادی سیم کارت) و همچنین مقدار ۲۴۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک با لفافه کشف و خودروی وی نیز با هماهنگی مقام قضائی توقیف شد.

کد خبر : ۴۵۰۵۴۸