خبرگزاری کار ایران

فعلا سرگرم عینک باشید

اینکه می‌بینید این روزها دلواپسان سرگرم «عینک» شده‌اند یک ترفند خودخواسته ومثبت از دولت برای دوری مزاحمان از متن وقایع است. چه عیبی دارد این آقایان سرگرم «عینک» باشند تا امور اصلی طبق قانون و خواست ملت جلو برود؟

به گزارش ایلنا، روزنامه آفتاب یزد نوشت. این از هنر حسن روحانی است که می‌تواند مخالفان را با خطابه‌های خود تا مدت‌ها سرگرم امور حاشیه‌ای کند.

پس از نشست مطبوعاتی رئیس جمهور که روز سه‌شنبه برگزار شد، دلواپسان حسابی مشغول «عینک» شده‌اند! آری؛ تعجب نکنید. رئیس دولت در نشست خود خطاب به دلواپسان گفته بود: «اگر نمی‌توانید دستاوردهای برجام را ببینید یا عینک بزنید و یا چشم خود را درمان نمایید.» پس از این اظهارنظر ساعت‌هاست که رسانه‌های نزدیک و منتسب به مخالفان روحانی درگیر این اظهارنظر شده‌اند وهرکدام به خیال خود گفته‌های رئیس جمهور را به استهزاء گرفته‌اند اما واقعیت آن است که رئیس جمهور از آنجا که از هوش بالایی بهره می‌برد با چنین ترفندهایی مخالفان و منتقدان بی‎‌انصاف را از میدان خارج و با جریان سازی آنان را درگیر حاشیه‌ها می‌کند.

این درحالی‌ است که در متن آنچه باید به وقوع بپیوندد، رخ می‌دهد.

ناگفته پیداست پیش از این هم بارها رئیس جمهور با اظهارات خود توانسته مخالفان لجوج را عصبانی کرده و از میدان به درکند.

این مخالفان در چنین برهه‌هایی غالبا در زمینی قرار می‌گیرند که روحانی برای آنان ترسیم کرده است.

البته این تبحر حسن روحانی صرفا محدود به سال‌های اخیر نیست. حتی اگر به خطابه‌های او در پیش از انقلاب رجوع شود پی‌ خواهید برد که چگونه جریان تولید می‌نمود.

نطق او در مورد بنیانگذار انقلاب و خطاب قرار دادن ایشان برای اولین بار با عنوان «امام» هنوز از ذهن‌ها پاک نشده است.

البته یک نکته را نباید از ذهن دور نگه داشت و آن اینکه این تاکتیک نباید به ارکان دولت نیز رخنه و به امور مردم تسری یابد. یعنی نبایستی خدای ناکرده مسئولان دولتی نیز در همان زمینی قرار گیرند که حسن روحانی برای مخالفان ترسیم کرده است که اگر اینگونه شود دولت «تدبیر و امید» به دولت «حاشیه» تبدیل شده و در این صورت مردم متضرر اصلی ماجرا خواهند بود.

به عبارت دیگر وقتی مسئولان درگیر امور حاشیه‌ای شوند نمی‌توانند خدمات کافی و وافی ارائه داده و اصل خدمتگزاری زیر سوال می‌رود. نقطه ضعف بزرگ دولت قبل دقیقا همین بود. هرچقدر از عمر ریاست جمهوری احمدی‌نژاد می‌گذشت نداشته‌های او از داشته‌هایش بیشتر و بیشتر می‌شد و در نهایت به جایی رسید که کل دولت به عمد درگیر حاشیه و جنجال‌سازی شده بود.

در واقع پس از آنکه میوه‌های عملکرد دولت اصلاحات تماما چیده شد و به پایان رسید و دولت احمدی‌نژاد دید حتی با نفت 100 دلاری نمی‌تواند رضایت مردم را جلب کند، از متن خارج و هر روز یک حاشیه ساخته شد.

از یکشنبه سیاه در مجلس گرفته تا نافرمانی‌های مختلف و ایضاً بیان اظهارات شاذ داخلی و بین المللی، همه با هدف غوطه ور شدن کشور در حاشیه‌ها در دستور کار قرار گرفته بود. اتفاقا یکی از انتقادات جدی به عملکرد رئیس دولت قبل، همین بود؛ اینکه چرا دولتمردان به جای جنجال سازی به کار اصلی خود نمی‌پردازند. یعنی اگرچه احمدی‌نژاد تمایل شدید به حاشیه داشت اما منتقدان تسلیم این صحنه‌آرایی خطرناک نشده بودند و علیرغم تحدیدهای مختلف حساب‌کشی از دولت را در دستور کار قرار داده بودند.

علی‌ایحال اینکه می‌بینید این روزها دلواپسان سرگرم «عینک» شده‌اند یک ترفند خودخواسته ومثبت از دولت برای دوری مزاحمان از متن وقایع است. چه عیبی دارد این آقایان سرگرم «عینک» باشند تا امور اصلی طبق قانون و خواست ملت جلو برود؟

کد خبر : ۴۴۹۶۲۳