خبرگزاری کار ایران

گیشه‌ سینماهای فرانسه پس از پنجاه سال تکان خورد!

شورای فیلم «سی‌ان‌سی» فرانسه اعلام کرد که فروش کل سینماهای این کشور در سال ۲۰۱۶، دومین فروش چشمگیر در پنجاه سال گذشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه آفتاب یزد، درآمد گیشه‌ سینماهای فرانسه در مجموع به رقم کل ۲۱۳ میلیون دلار رسید که در مقایسه با سال گذشته، سه و شش‌دهم درصد افزایش داشته است و در نیم قرن اخیر فقط از عایدی سال ۲۰۱۱ پایین‌تر است که در آن سال فروش کل ۲۱۷ میلیون دلار حاصل شد.

این فروش چشمگیر و رکوردشکن از قرار معلوم در بیشتر بازارهای اصلی سینما در اروپا تکرار شده است و این در شرایطی است که بر خلاف سال گذشته و عملکرد مقتدرانه فیلم‌های «جنگ‌های ستاره‌ای: قسمت هفتم»، «مینیئن‌ها» و «دنیای ژوراسیک»، هیچ فیلمی در گیشه قدرت مطلق نبود.

به عنوان نمونه، موفقیت تجاری سینماهای فرانسه نتیجه‌ استقبال از انیمیشن‌های هالیوودی، اکشن‌های پرهزینه و آخرین قسمت‌های چند کمدی محبوب فرانسوی است.

طبق آمار منتشرشده از سوی «سی‌بی‌او» (وب‌سایت فرانسوی ویژه‌ فروش سینماها) پنج فیلم از ده‌تای پرفروش سال در فرانسه، انیمیشن‌های هالیوودی هستند که در صدر آن‌ها «زوتوپیا» دیده می‌شود؛ فیلمی که چهار میلیون و هشتصد هزار بلیت فروخت و به فروشی ۳۵ میلیون دلاری رسید.

«موانا» دیگر انیمیشنی بود که در فرانسه با عنوان «ویانا» روی پرده رفت و جایگاه سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های سال فرانسه را به خود اختصاص داده است.

کد خبر : ۴۴۳۵۸۲