خبرگزاری کار ایران

شبیه‌ترین فرد به «ون‌گوگ» معرفی شد

در یک مسابقه بین‌المللی، یک بازیگر به‌عنوان شبیه‌ترین فرد به «ونسان ون‌گوگ» نقاش معروف هلندی معرفی شد.

در مسابقه‌ای که در سطح جهانی برای پیدا کردن شبیه‌ترین فرد به «ونسان ون‌گوگ» برگزار شد، ‌ «دنیل بیکر» هنرپیشه‌ای اهل شهر دورسِت انگلیس به‌عنوان برنده معرفی شد.

به گزارش ایلنا، ایسنا از «بی‌بی‌سی» نقل کرده است که «داگلاس کوپلند» نویسنده و هنرمند کانادایی داور این رقابت بود که «بیکر» را از میان ۱۲۵۰ فرد از ۳۷ کشور جهان که تصور می‌کردند بیشترین شباهت را با خالق «شب‌های پرستاره» دارند، انتخاب کرد.

برنده این مسابقه که ۳۵ سال دارد، ‌ پنج‌هزار یورو (۴۱۸۰ پوند) را به‌عنوان جایزه دریافت کرد. ایده برگزاری رقابت «من ونسان هستم»، زاییده ذهن «کوپلند» نویسنده پست‌مدرن رمان «نسل ایکس» است.

او درباره انتخاب «بیکر» گفت: دیدن «دن» بعد از ماه‌ها نگاه کردن به افراد شبیه «ونسان» در صفحه کامپیو‌تر، تجربه عجیبی بود. ناگهان این آدم را دیدم، ونسان من. او جوری از تاکسی پیاده شد، که انگار مستقیم از سال ۱۸۸۹ آمده است.

علاوه بر اعطای جایزه نقدی، مجسمه‌ای برنزی هم از «دنیل بیکر» ساخته و در ماه آوریل در تاکستان بریتیش کلمیبیا نصب می‌شود.

«ون‌سان ون‌گوگ» نقاش نامدار هلندی اگرچه در زمان حیاتش در گمنامی کامل به‌سر برد، اما اکنون به‌عنوان یکی از تأثیرگذار‌ترین نقاشان پست‌امپرسیونیست شناخته می‌شود. او در ۳۰ مارس ۱۸۵۳ در زاندرت در ایالت برابانت هلند نزدیک مرز بلژیک به دنیا آمد. «ون‌گوگ» فعالیت هنری خود را به‌عنوان طراح و نقاش از سال ۱۸۸۰ و در سن ۲۷ سالگی آغاز کرد.

برخی از مشهور‌ترین کارهای او در دو سال پایانی عمرش خلق شدند.

او فقط در دوماه پایانی عمرش، ۹۰ نقاشی از خود باقی گذاشت. خالق «شب‌های پرستاره» و «گل‌های آفتابگردان» در ۲۹ جولای ۱۸۹۰ در سن ۳۷ سالگی در میان کشتزار‌ها، گلوله‌ای به سینه‌ خود شلیک کرد و روز بعد درگذشت.

کد خبر : ۴۳۲۷۰۴