خبرگزاری کار ایران

۵ دلیل برای متورم شدن پای شما

هنگامی که پای شما ورم می کند احساس بدی به شما دست می دهد و حتی از قرار دادن پای خود در کفش احساس ترس دارید و برای پیدا کردن مشکل شاید به اینترنت هم مراجعه کنید.

به گزارش ایلنا به نقل از دکتر سلام؛ ولی خبر خوب اینجاست که در اکثر موارد دلیل آن جدی و خطرناک نمی باشد. در اینجا دلایل مربوط به تورم پا و نوع درمان را به شما می گوییم.

ایستادن روی پا در تمام طول روز

اگر روز پر مشغله ای داشته اید و در حال جستجو و فعالیت بوده اید، این روی پا ایستادن طولانی مدت می تواند منجر به تورم در اندام تحتانی شما شود که استراحت به طور منظم و بالا نگهداشتن آن ها بالاتر از سطح قلب به جریان خون کمک می کند. پزشکان این تورم را نوعی خواب رفتگی پا می دانند.

کفش شما تنگ است

کفش های تنگ و یا پنجه ی باریک و پاشنه بلند دوستدار پای شما نیستند، چون ایده آل و مطابق با سلامت پا عمل نمی کنند. این نوع کفش ها باعث انقباض و له شدن پا در نتیجه جمع شدن مایع و پف کردن پا می شوند. شما در انتخاب کفش باید به دنبال ۳ فاکتور باشید که عبارتند از قوای مناسب، زیر سازی و ضربه گیر بودن کفش.

اضافه وزن

اضافه وزن باعث سنگینی روی پاها می شود و موجب متورم شدن آن ها می شود. این امر در دوران بارداری نیز به دلیل افزایش تولید خون و مایعات برای حمایت از کودک اتفاق می افتد که برای حل این مشکل باید از کفش های راحت استفاده شود و هنگام استراحت، پاها را بالا نگه داشت.

اختلال گردش خون

اگر هر دو پا متورم شوند و هیچ یک از معیارهای فوق را نداشته باشید ممکن است دچار یک اختلال در رگ ها مانند واریس یا نارسایی وریدی و یا به ندرت لخته خون شده باشید. برای این مشکل باید به پزشک مراجعه کنید.

عفونت پا

یک عفونت قارچی یا باکتریایی روی پا یا بین انگشتان می تواند منجر به التهاب شود. به احتمال زیاد با مراجعه به پزشک و تجویز یک آنتی بیوتیک مناسب برای روشن کردن نوع عفونت می تواند مشکل تورم را کاهش دهد.

کد خبر : ۴۲۸۵۸۲