خبرگزاری کار ایران

هیلاری کلینتون: " اف بی آی" باعث شکستم شد

هیلاری کلینتون تاثیر مخرب نامه دوم رییس اف بی آی به کنگره 2 روز مانده به روز انتخابات را بیشتر از نامه اول او دانسته است.

هیلاری کلینتون نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوی آمریکا در اظهاراتی گفته است ؛ اقدام رییس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی ) در آخرین روزهای کارزار انتخاباتی باعث شکست او در انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر بوده است.

به گزارش ایلنا عصر ایران  از نیویورک تایمز نقل کرده است که  کلینتون در تماس تلفنی با برخی از کمک دهندگان مالی کارزار انتخاباتی اش، اقدام "جیمز کومی" در ارسال نامه به کنگره درباره بررسی مجدد پرونده  ای میل هایش را یکی از دلایل اصلی شکستش از دونالد ترامپ دانست.

کلینتون گفت: "شکست انتخاباتی نظیر آنچه اتفاق افتاد دلایل زیادی دارد. تحلیل ما این است که نامه کومی به کنگره در واپسین روزهای مبارزات انتخاباتی حرکت رو به جلو و شادابی کارزار انتخاباتی ما را متوقف کرد  در حالی که ادعایی بی پایه و بی اساس فضای شک و تردید را در کارزار انتخاباتی سایه افکن کرد."

پس از شکست انتخاباتی سنگین هیلاری کلینتون بسیاری از رسانه ها و تحلیلگران که از او حمایت می کردند پس از خارج شدن از شوک روزهای اول اعلام نتایج ، بررسی آسیب شناسانه شکست انتخاباتی هیلاری کلینتون و دلایل آن را آغاز کرده اند و در این زمینه دلایل متعددی بیان می شود : از جمله عملکرد بسیار بد متنفذان و چهره های مطرح جزب دموکرات در پشتیبانی بی قید و شرط از کلینتون و دلسردی حامیان جوان برنی سندرز و جذب احتمالی آنها به سمت کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و یا نامحبوب بودن هیلاری کلینتون در بین بخش بزرگی از رای دهندگان آمریکایی.

اما اظهارات اخیر هیلاری کلینتون در گفت و گوی تلفنی حامیان مالی کمپین انتخاباتی اش نشان می دهد او ظاهرا بر خلاف بسیاری از تحلیل ها، می خواهد دلایل شکست خود را به عوامل بیرونی از حزب دموکرات و کارزار انتخاباتی اش محدود کند و این در حالی است که او به طور بی سابقه ای مورد حمایت جریان اصلی رسانه ای آمریکا بود و به لحاظ جذب و جلب حامیان مالی بسیار بیشتر از ترامپ پول جمع کرد.

کلینتون درباره دونامه ارسالی جیمز کومی به کنگره 11 روز و 2 روز مانده به روز انتخابات گفت: نامه دوم او به کنگره که دو روز پیش از روز انتخابات ارسال شد - و بیان می داشت که نکته مجرمانه ای در مشاهده و بررسی ای میل های او وجود نداشته - حتی تاثیرات مخرب بیشتری از نامه اول روی رای دهندگان بر جای گذاشت.

بسیاری در کارزار انتخاباتی کلینتون بر این باورند تاثیر مخرب نامه دوم کومی به کنگره حتی از نامه اول او هم بیشتر بود چون نشانه ای از وجود یک فشار سیستمی متمرکز به او بود و در جهت اثبات ادعاهای دونالد ترامپ درباره وابستگی کلینتون به حلقه فاسد قدرت در واشنگتن بود.

کد خبر : ۴۲۸۵۷۵