خبرگزاری کار ایران

سکوت دو هفته‌ای باب دیلن شکست؛

نوبل ادبیات را با افتخار می‌گیرم/ زبانم بند آمده بود

دیلن به روزنامه دیلی تلگراف گفته است که اگر امکانش باشد برای دریافت جایزه به استکهلم خواهد رفت.

"باب دیلن" خواننده و ترانه سرای مشهور آمریکایی که از سوی کمیته نوبل شایسته دریافت نوبل ادبیات سال 2016 معرفی شده بود پس از سکوت دو هفته‌ای از اعلام نامش به عنوان برنده نوبل ادبیات 2016 ، اعلام کرد که این جایزه را با افتخار می‌پذیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از عصر ایران، پس از سکوت دو هفته‌ای بحث بر انگیز روز جمعه در مکالمه‌ای تلفنی با دبیر دائمی آکادمی نوبل سوئد ضمن اعلام اینکه از دریافت این جایزه مفتخر شده است درباره سکوت دو هفته‌ای خود گفت که با انتشار خبر نامزد نوبل ادبیات امسال، "زبانش بند آمده بود."

دیلن همچنین در مصاحبه‌ای با روزنامه انگلیسی " دیلی تلگراف"  تاکید کرده که با افتخار این جایزه را دریافت خواهد کرد و اگر برایش مقدور باشد برای دریافت این جایزه به اروپا - سوئد -  سفر خواهد کرد.

او به دیلی تلگراف گفته است که شنیدن خبر نوبل ادبیات امسال برای او باورنکردنی و شگفت انگیز بوده است. او گفته است دریافت این جایزه آرزوی هر هنرمندی است.

سکوت دو هفته‌ای باب دیلن پس از اعلام نام او به عنوان برنده نوبل ادبیات 2016 ، انتقادهایی را از سوی آکادمی نوبل سوئد برانگیخته بود. برخی از اعضای این آکادمی سکوت دیلن را نوعی توهین از سر غرور به این آکادمی دانسته بودند. همچنین در روزهای گذشته برخی از نویسندگان مطرح دنیا با انتقاد از سکوت دیلن از او انتقاد کرده بودند.

آکادمی نوبل سوئد دیروز در بیانیه خود با وجود اینکه به واکنش مثبت دیلن به دریافت نوبل ادبیات اشاره داشته اما شرکت او در مراسم دریافت جایزه نوبل ادبیات را حتمی ندانسته است.

با این حال باب دیلن در مصاحبه با دیلی تلگراف تاکید کرده که در مراسم اعطای نوبل ادبیات شرکت خواهد کرد.

مراسم اعطای نوبل در 10 ماه دسامبر هر سال – روز تولد آلفرد نوبل - در شهر استکهلم برگزار خواهد شد. از میان جوایز مختلف نوبل همه جایزه‌ها در شهر استکهلم توزیع می‌شوند و تنها مراسم اعطای "نوبل صلح" در شهر اسلو – پایتخت نروژ – برگزار می‌شود.

جایزه نقدی نوبل 1.2 میلیون دلار به همراه یک مدال و یک دیپلم افتخار است.

کد خبر : ۴۲۳۵۷۶