خبرگزاری کار ایران

گمانه‌زنی‌ها همچنان ادامه دارد؛

صندلی وزارت‌ورزش به کدام گزینه لبخند می‌زند/ مونسان به تهران می‌آید؟

اگرچه نصرالله سجادی به عنوان سرپرست وزارت‌ ورزش انتخاب شد ولی گمانه‌زنی‌ها درباره صندلی این وزارتخانه همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، با پایان کار محمود گودرزی که از ۲۶ آبان ۹۲ با رأی اعتماد مجلس بر کرسی وزارت‌ورزش و جوانان دولت‌یازدهم تکیه زد، بحث‌ها درباره جانشینی‌اش آغاز شد و گزینه‌های زیادی مطرح شدند که البته با اعلام سرپرستی نصرالله سجادی آتش گمانه‌زنی‌ها داغ‌تر هم شد، چراکه وی یکی از گزینه‌های محتمل بود که به نظر می‌رسد با حکم سرپرستی، عملا از کورس خارج شده باشد.

دولت قرار است با بررسی گزینه‌ها طی ۱۰ روز آینده نام اصلی‌ترین گزینه را اعلام کند تا تکلیف وزارتخانه در سال پایانی دولت تدبیر و امید مشخص شود و حالا خبر می‌رسد برخی ورزشکاران مطرح کشور حمایت از علی‌اصغر مونسان را در دستور کار خود قرار داده‌اند تا مدیرعامل فعلی منطقه‌آزاد کیش را بر کرسی وزارتخانه بنشانند.

مونسان که از گزینه‌های مورد اعتماد دولت‌یازدهم به شمار می‌آید، پیش از این با عضویت در هیات‌مدیره باشگاه‌پرسپولیس رابطه‌ای نزدیک با بسیاری از اهالی ورزش دارد و یکی از دلایلی که از او به عنوان گزینه محتمل دولت برای زمامداری در وزارتخانه ورزش و جوانان یاد می‌شود همین مساله است.

هر چند اسامی دیگری مانند صالحی‌امیری، سلطانی‌فر، دادکان، بانک و البته سجادی مطرح هستند ولی به نظر می‌رسد نباید از کنار نام مونسان برای تصدی وزارتخانه‌ ورزش و جوانان گذشت بخصوص که مقبولیت بین اهالی ورزش و چهره‌های مطرح ورزشی می‌تواند دولت را مجاب به این انتخاب کند و بخت او را برای نشستن بر کرسی وزارتخانه بیش از پیش بالا ببرد.

وزارت ورزش و جوانان از کلیدی‌ترین و حساس‌ترین وزارتخانه‌های دولت است و به دلیل برخورداری از پشتوانه‌ای مردمی و خاص می‌تواند در سال پایانی به چالشی بزرگ برای دولت تدبیر و امید تبدیل شود، مگر اینکه گزینه‌ای انتخاب شود که مقبولیت لازم را بین اهالی ورزش داشته باشد و با بر جای گذاشتن کارنامه‌ای موفق عمر مسندش تا پایان دولت هم مستدام باشد.

 باید منتظر روزهای آینده بود و اتفاق‌هایی که در ورزش ما غیر قابل پیش‌بینی هستند...

کد خبر : ۴۲۰۸۱۷