خبرگزاری کار ایران

انفجار مین ۳ نوجوان کردستانی را مصدوم کرد

بخشدار اورامان شهرستان سروآباد گفت: بر اثر انفجار یک قبضه مین به جامانده از جنگ تحمیلی در گردنه 'تته ' بخش اورامان این شهرستان باعث مصدومیت سه نوجوان شد.

به گزارش ایلنا، سالار فتحی روز سه شنبه اظهار کرد: سه نوجوان 15 ساله اورامان از توابع شهرستان سروآباد که به منطقه ییلاقی مشهور به 'گناو' رفته بودند، بر اثر انفجار مین دچار حادثه شدند.

وی اضافه کرد: براثر انفجار یک قبضه مین به جا مانده از جنگ تحمیلی یکی از این سه نفر به نام 'محمد ابراهیمی' قسمتی از پای راست خود را از دست داد و دو نفر دیگر نیز دچار جراحات سطحی شدند.

 

بخشدار اورامان اظهار کرد: بعد از وقوع این حادثه نیروهای امدادی و فوریت های پزشکی 115 مستقر در شهر اورامان به محل حادثه اعزام شده و مصدومان را مداوا کردند.

 

فتحی گفت: امدادگران نفر سوم این حادثه که دارای جراحات بیشتر و قسمتی از پای راست وی بر اثر شدت انفجار قطع شده بود، را برای عمل جراجی و مداوای بیشتر به یکی از بیمارستان های سنندج منتقل کردند.

 

وی از گردشگران و مهمانان این منطقه خواست از رفتن به مناطق آلوده به مین خوداری کرده و قبل از رفتن به این مناطق از مسئولان و مردم محلی اطلاعات و آگاهی های لازم را دریافت کنند.

 

به گزارش ایلنا ، ییلاق ' گناو' که در زبان کُردی به هه وار مشهور است، حدفاصل شهر اورامان و گردنه تته قرار دارد که مردم منطقه اواخر فصل بهار تا اوایل فصل پاییز برای باغداری، کشاورزی و چرای دام های خود به آنجا کوچ می کنند.

قسمت هایی از این منطقه به مین های دوران جنگ تحمیلی آلوده بوده و هر ساله بر اثر انفجار آنها برخی روستاییان دچار حادثه می شوند.

منطقه اورامان با جمعیت 12 هزار نفری و 10 روستای تابعه از توابع شهرستان سروآباد و در غرب این شهرستان واقع شده و با شهرهای پاوه و جوانرو استان کرمانشاه هم مرز است.

شهرستان سروآباد در 90 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع: ایرنا

 

کد خبر : ۴۰۸۷۰۵