خبرگزاری کار ایران

مخالفان آیت‌الله هاشمی تلگرام نشین شدند

دلواپسان خواهان منافع شخصی و باندی باز هم نتوانستند چشم خود را بر جایگاه و محبوبیت هاشمی ببندند. بنابراین راهکار جدیدی را انتخاب کردند که بر مبنای آن حمله به هاشمی در فضای علنی کمرنگ شود و در فضای مجازی به او و خانواده اش بتازند که شاید به دلیل آشنا نبودن به این فضاست که گاف هایشان سبب خنده مخاطب می‌شود.

 

به گزارش ایلنا، آرمان امروز نوشت: کفگیر دلواپسان به ته دیگ خورده است. سال‌هاست تلاش شان برای تضعیف آیت‌ا... هاشمی نه تنها نتیجه‌ای نداشته است، بلکه برخی اقداماتشان سبب کاهش اعتماد حامیان و در نتیجه باعث انشقاق آنها شده است. در مجلس نهم و دولت قبل به وفور می‌شد آنهایی را دید که نشانی از آنها در روزهای سخت کشور از جمله ۸ سال دفاع مقدس نمی‌توان یافت، اما به خود اجازه دادند که سال‌ها بر فرمانده جنگ بتازند که در نهایت، سکوت و خویشتنداری هاشمی آنها را از آنچه که تصور می‌شد، ناکام‌تر کرد. این دلواپسان خواهان منافع شخصی و باندی باز هم نتوانستند چشم خود را بر جایگاه و محبوبیت هاشمی ببندند. بنابراین راهکار جدیدی را انتخاب کردند که بر مبنای آن حمله به هاشمی در فضای علنی کمرنگ شود و در فضای مجازی به او و خانواده اش بتازند که شاید به دلیل آشنا نبودن به این فضاست که گاف هایشان سبب خنده مخاطب می‌شود.

چه خبر از پسر رامین؟

از جمله این افراد محمد علی رامین است که فرزندش چندی پیش بازداشت شد و تابناک درباره دلیل بازداشت او نوشته بود که«در سال‌های گذشته تحریم‌ها به حدی جدی شده بود که مقوله واردات دارو نیز با مشکل مواجه شده بود. یکی از شرکت‌های جمعیت هلال احمر که در آلمان در زمینه واردات دارو به ایران فعالیت می‌کرد، شرکت رشد بود که در دولت دهم، فردی برای ساماندهی آن شرکت عازم آلمان شد، اما نتیجه این ساماندهی، ظاهرا انتقال سهام به نام او عنوان شده است.» جالب اینکه محمدعلی رامین حاضر نشد درباره آنچه پسرش انجام داده بود صحبت کند و گفته بود:«من حتی راجع به شایعاتی که نسبت به خودم هم مطرح می‌شود، اهمیتی نمی‌دهم، و مشغول کارهای خودم هستم. در اسلام، هر انسانی در تعیین سرنوشت خویش مختار و مستقل است و در محدوده عقل سلیم و قوانین شرع کریم، آزاد است. از نظر شریعت الهی، هرکس رهین اعمال و کردار خویش است و هیچ پدری را به خاطر پسرش پاداش نمی‌دهند و هیچ پسری را به خاطر پدرش مجازات نمی‌کنند.» به هر حال رامین هر چه سعی کند نمی‌تواند این موضوع را انکار کند که یاسین فرزند اوست و اتهاماتی را که به او وارد است نمی‌توان از حوزه اقتصادی بیرون دانست اما او در شرایطی که افکار عمومی در انتظار پاسخ محمدعلی رامین درباره فرزندش هستند، در کانال تلگرامی خود تصویری از آیت‌ا... هاشمی در کنار مادر مرحومشان در زمانی که در قید حیات بودند را منتشر کرده و در زیر آن می‌نویسد:«رابطه افزایش سرسام آور ثروت هاشمی و فقر مردم ایران در چهل سال اخیر چیست؟ آیا همان رابطه حقوق‌های نجومی ۳۰۰میلیونی دولتیان و فقر ماهیانه ۳۰۰هزارتومانی کارگران امروز است؟!» بسیاری واقف هستند که یکی از راهکارهای فرار از پاسخگویی متهم کردن دیگران است، اما آقای رامین ظاهرا به این روش نخ نما شده توجه نداشتند که باید برای متهم کردن دیگران به قصد تبرئه خود از افراد و شخصیت‌های هموزن استفاده کرد، نه آیت‌ا... هاشمی!

گاف کوچک‌‌زاده

بخش بعدی فعالیت دلواپسان در فضای مجازی جالب است که آنها چشم بر وضعیت همفکران خود می‌بندند و باز هم با متهم کردن آیت‌ا... هاشمی به شکل ناشیانه‌ای عملکرد هم طیفانشان را به زیر سوال می برند؛ مانند مهدی کوچک‌زاده که دیروز تصویری از آیت‌ا... هاشمی و متنی را منتشر کرده که درباره فعالیت مهدی هاشمی در حوزه نفت است. کوچک‌زاده سعی دارد با انتشار این مطلب القا کند که آیت‌ا... هاشمی برای فرزند خود به وزیر نفت سفارش می‌کند و نکته قابل تامل اینجاست که یادداشتی با همین محتوا در روزنامه بذرپاش که منتسب به دلواپسان است، منتشر شده است که نشان می‌دهد پروژه هجمه به هاشمی از طریق مهدی برنامه‌ای است که به تازگی در اتاق تخریب مطرح شده بود و اعضای این اتاق چنان از ساخت یک سوژه که در اذهان میانه‌روهای جامعه محلی از اعراب ندارد، خوشحال بودند که تقسیم کار را فراموش کردند تا در نهایت چنین برنامه ای را لو بدهند! نکته دیگر این است که بسیاری پس از مشاهده کانال کوچک‌زاده و خواندن یادداشت روزنامه وطن امروز بذرپاش این سوال را داشتند که چرا درباره فرزند هم‌طیف‌شان مطلبی نوشته نمی‌شود و سعی می‌شود با بزرگنمایی موضوعاتی که برای جامعه قابل پذیرش نیست، اشکالات و تخلفات هم طیفان خود را بپوشانند.

مطالعه گزینشی خاطرات هاشمی

نکته‌ جالب این است که دلواپسانی مانند کوچک‌زاده که برای هجمه به آیت‌ا... هاشمی از خاطرات او استفاده می‌کنند برگه‌های بعدی آن خاطرات را نمی‌خوانند؛ به‌ویژه آن صفحه‌ای که نوشته شده بود: «آقاى [محمدتقی]مصباح یزدى با همکارانش در بنیاد امام باقر (ع) آمدند. براى اعزام طلاب به خارج، ساخت مدرسه و رسمیت یافتن موسسه استمداد کردند؛ قول کمک و حواله مصالح دولتى براى ساختمان دادم.[آقای محمد سعیدی کیا]، وزیر راه و ترابری آمد. گزارشی از وضع حمل و نقل و مشکلات اجراى طرح‌ها داد و کمک خواست.» در اینجا که هاشمی به مصباح‌یزدی کمک کرده نفعی برای دلواپسان ندارد؛ پس نباید به آن اشاره شود که این مشی در اخلاق سیاسی پسندیده نیست.

در نهایت

 با ارائه مستنداتی مربوط به سلامت و پاکدستی آیت‌ا... هاشمی به دلواپسان آنها اندکی به فکر فرو می‌روند و سپس پاسخ می‌دهند ما هم به پاکدستی و دلسوزی‌های آیت‌ا... هاشمی اطمینان داریم اما فرزند او در زندان است و اتهاماتی به مهدی هاشمی وارد می‌کنند که کینه و دشمنی در این دروغ‌هایشان هویداست. اکنون افکار عمومی در انتظار پاسخ دلواپسان به این سوال است که چرا به بررسی وضعیت آقازادگان طیف خود نمی‌پردازند و فارغ از موضوعات اقتصادی، دلیل بی‌رغبتی آنها به ادامه مسیر و شعارهای پدرانشان چیست؟

کد خبر : ۴۰۷۶۷۶