خبرگزاری کار ایران

محدودیت استفاده از موبایل برای تفنگداران آمریکایی

به گفته نیروی دریایی آمریکا استفاده بیش از حد از موبایل، تفنگداران نیروی دریایی این کشور را خونسرد کرده است. به همین منظور ارتش آمریکا قصد دارد استفاده از موبایل را برای سربازان خود محدود کنند.

به گزارش ایلنا، یکی از مقامات ارشد نیروی دریایی آمریکا معتقد است استفاده بیش از حد از موبایل، تفنگداران نیروی دریایی این کشور را خونسرد کرده است. به همین منظور ارتش آمریکا قصد دارد کار با موبایل را برای سربازان نیروی دریایی خود محدود کند.

 

محدودیت استفاده از موبایل برای تفنگداران آمریکایی

"جن رابرت بی نلر" یکی از ژنرال‌های بلندپایه نیروی دریایی آمریکا در کنفرانسی در واشتگتن اعلام کرد:امروز رزمندگان نیروی دریایی به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های مدرن بیش از حد آرام و خونسرد شده‌اند و این برای میدان رزم یک فاجعه است.

نلر در ادامه همچنین اظهار داشت: "تفنگداران نیروی دریایی آمریکا باید موبایل‌ها را زمین بگذارند، خیال نوشیدن قهوه را کنار بگذارند و به انجام آن کارهایی بازگردانند که تفنگداران واقعا انجام می‌دهند."

 

محدودیت استفاده از موبایل برای تفنگداران آمریکایی

وی همچنین در کنفرانس نیروی دریایی آمریکا در واشنگتن همچنین گفته است: سربازان آمریکایی باید موبایل‌ها را کنار گذاشته و بجای آن سنگر بزنند، پشتیبانی کنند و مانورهای نظامی را اجرا کنند.

«نلر» معتقد است ماموران نیروی دریایی و کارکنان ناوگان‌ها باید همین حالا موبایل‌های خود را از خود دور کنند تا بتوانند با دشمن بجنگند.یکی از کسانی که مامور هدایت نیروهای ویژه نیروی دریایی آمریکا است می‌گوید: فکر می کنید بزرگترین اثر الکترومغناطیسی در کل مجموعه نیروی دریایی از کجا می‌آید؟از محل صدور اجازه نامه می آید، چون که هرکس اجازه دارد آن جا موبایل خود را روشن بگذارد. پس آیا ما باید از تک تک آنها موبایل‌هایشان را بگیریم؟

 

محدودیت استفاده از موبایل برای تفنگداران آمریکایی

این ژنرال آمریکایی در طی این کنفرانس به سربازان هشدار داده و می‌گوید:"تفنگداران نیروی دریایی باید گوشی‌های خود را در اتومبیل‌هایشان بگذارند و به پدر، مادر، دوستان و عمه‌ها و عموهای خود بگویند که فقط برای کارهای ضروری اجازه دارند از موبایل‌هایشان استفاده کنید و به علاوه اجازه فرستادن بیش از 75 پیام متنی در روز را ندارند.

طبق دستورات جدید نیروی دریایی آمریکا همچنین ماموران کشتی‌های آمریکایی هم باید زین پس از برنامه‌هایی برای کاهش اتکای خود به موبایل و سایر وسایل الکترونیکی پیروی کنند تا امکان ردیابی شدن ملوانان کم‌تر شود. تفنگداران نیروی دریایی آمریکا  باید سعی کنند به جای موبایل و سیستم‌های الکترونیکی از سیستم‌های جهانی تعیین موقعیت مثل جهت یابی از طریق ستارگان برای هدایت کشتی استفاده کنند".

 

محدودیت استفاده از موبایل برای تفنگداران آمریکایی

نلر می‌گوید:ما تشخیص دادیم که راه حل صحیحی برای دور کردن گوشی از سربازان وجود برای اینکه مرد دریانورد حرف حساب در کله‌اش نمی‌رود؛ او می‌خواهد صفحه فیسبوک خود را چک کند و شبها روی عرشه کشتی در حالی که موبایلش را به دست گرفته قدم بزند و این موبایل به او این امکان را می‌دهد که بفهمد در کجای این دنیای بزرگ روی آب شناور است.با این همه تفنگداران نیروی دریایی نیاز دارند به گذشته خود برگردند و ببینند در میدان نبرد بودن چگونه است.نلر می‌پرسد: «چه زمانی آخرین بار بود که تفنگداران نیروی دریایی آمریکا را در حالی که در عراق یا افغانستان در حال استتار خود بودند دیدید، یا آخرین بار کی آن‌ها را در حال شکستن خطوط دشمن دید؟»

وی معتقد است:در عملیات‌های جنگی سربازان باید مواظب باشند که بلند حرف نزنند، سر و صدا نکنند و مراقب باشند که هیچ سر و صدایی تولید نکرده و نوسان الکتریکی نیز ایجاد نکنند اما با وجود موبایل‌ها این امر غیر ممکن است. ضمنا توجه داشته باشید که یک سرباز در لحظه باید اگر لازم باشد چاله حفر کند، سنگر بزند و برای مخفی ماندن از چشم دشمن وسایل الکترونیکی خود را سریعا خاموش کند و رعایت تمام این‌ها با وجود یک موبایل روشن سخت و حتی غیر ممکن است.

محدودیت استفاده از موبایل برای تفنگداران آمریکایی

 

کد خبر : ۴۰۲۰۰۷