خبرگزاری کار ایران

زندانیان مهریه در کشور چند نفرند؟

asdasd
کد خبر : ۳۹۸۰۴۴

مدیرعامل ستاد دیه کشور از تحمل حبس 6 هزار و 281 زندانی چک در زندان های کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از ایلنا، سید اسدالله جولایی افزود:  البته طبق استعلام از گزارش مددکاران زندان‌ها و اطلاعات گروه‌های تحقیق ستاددیه ،‌فقط سه هزار و 825 تن از این زندانیان، مشمول کمک ستاد دیه هستند و این بیش از 6 هزار زندانی چک در کشورمجموعه حمایتی در حال رسیدگی به پرونده این افراد است.

وی ادامه داد: محکومان مالی غیرمشمول ستاد دیه هرچند یک فقره بدهی بابت موضوعات غیرعمد و غیرکلاهبرداری دارند اما آن‌ها به علت تعدد جرائم و تخلفات دیگری که در پرونده قضائی دارند و همچنین مشخص نبودن حکم قطعی و نهائی آنان، امکان دریافت هیچ گونه تسهیلاتی از سوی ستاد دیه برای آن‌ها نیست.

مدیرعامل ستاد دیه کشور تصریح کرد: تعداد هشت هزار و 819 محکوم مالی غیر کلاهبرداری در زندان های کشور، تحمل حبس می کنند که ازاین محکومان، تعداد 2 هزار و 12 تن ، زندانی مهریه و 426 تن را بدهکاران نفقه شامل می‌شوند.

وی اظهارکرد: هم‌اکنون نزدیک به 10 هزار زندانی غیر عمد در زندان‌های سطح کشور داریم که از این تعداد متاسفانه هشت هزار و 819 محکوم را بدهکاران مالی غیر کلاهبرداری و مابقی را هم محکومان دیه حوادث کارگاهی و حوادث فوتی و جرحی ناشی از تصادفات رانندگی تشکیل داده‌اند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور در خصوص چگونگی پرداخت وام به افراد زندانی و محکومان مالی غیرعمد گفت: پس از احراز صلاحیت واجدین دریافت وام‌های بانکی افراد محبوس باید تضامین معتبر ارائه کنند تا بانک‌های عامل هرچه سریع‌تر و بنا بر موقعیت خاص هر فرد و با در نظر گرفتن گزارش کارشناسی ستاد دیه به پرداخت وارائه تسهیلات مالی اقدام کنند.

جولایی درباره استان تهران هم افزود: این استان بیشترین محکوم و زندانی چک را در سطح کشور دارد به نحوی که اگر آمار محکومان چک در 10 استان قزوین، سیستان و بلوچستان، یزد، هرمزگان، خراسان‌جنوبی، بوشهر و غیره را با هم جمع کنیم باز به تعداد زندانیان چک در پایتخت کشور نمی‌رسند.

وی خاطرنشان کرد: شهر تهران با 570 زندانی چک ، استان فارس با 465زندانی چک و استان گیلان با 438 به ترتیب بیشترین زندانیان چک را در سطح کشور دارند.

مدیرعامل ستادیه کشور ادامه داد: استان قزوین در بین استان‌های کشور فقط با سه زندانی چک، استان سیستان و بلوچستان با 17 زندانی چک و استان یزد با 49 زندانی به ترتیب کم‌ترین آمار زندانیان مالی مربوط به چک را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز