خبرگزاری کار ایران

تشکیل کمیسیون سلامت غذا در اتاق اصناف ایران

کد خبر : ۳۹۴۸۹۵

به گزارش  ایلنا به نقل از جهان اقتصاد، سیدمنصور حسینی روز یکشنبه در مراسم جشنواره تغذیه برتر گفت: جامعه بزرگ اصناف و بازار ایران متشکل از ۸۴۰۰ اتحادیه و ۳۶۰ اتاق اصناف در قالب ۳ میلیون واحد صنفی و در ۱۸۵۰ عنوان و رسته صنفی قریب به شش میلیون فرصت شغلی در بخش غیردولتی ایجاد کرده و توانسته جمعیتی بالغ بر ۲۴ میلیون نفر را به طور مستقیم در خانواده خود جای دهد.

وی افزود: هیچ فردی در کشور نیست که با اصناف مراوده و معامله روزانه نداشته باشد و در واقع ویترین اصلی و مهمترین و آخرین‌ترین حلقه تعامل حاکمیت با مردم است.

حسینی ادامه داد: نوع تعامل اصناف و بازار با مردم شاخص مهمی از رضایت مردم از حاکمیت است و از سویی پشتیبانی اصناف از برنامه های حاکمیت به تحقق هرچه بهتر برنامه های ملی منجر شده است.

وی گفت: اتاق اصناف ایران در سال گذشته با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر توجه به مقوله فرهنگ و اقتصاد، معاونت مستقل و با اهداف و برنامه های جامعی را تحت عنوان معاونت فرهنگی و اجتماعی راه اندازی کرد که از جمله برنامه های آن تشکیل” بنیاد فرهنگی اصناف ایران ” است.

حسینی با تشریح اهداف تاسیس بنیاد فرهنگی اصناف ایران اظهار کرد: شناساندن هویت و منزلت اصناف ایران به عنوان بزرگترین و مهمترین رکن بخش خصوصی ایران با ظرفیت‌های عظیم معنوی و مادی ،فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایران و همچنین گسترش مبادلات و تعاملات اصناف در حوزه‌های مختلف فرهنگی ـ هنری از جمله مهمترین اهداف است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی اصناف ایران ادامه داد: در جلسات متعددی که با حضور تشکل های حوزه غذا طی چند ماه گذشته در محل اتاق اصناف ایران برگزارشد، توجه به سلامت غذا بیشتر از آنچه که ما در نظر داشتیم، دغدغه فعالان این حوزه بود. حاصل این نشست ها تاسیس کمیسیون سلامت غذا در اتاق اصناف ایران بود تا دغدغه های این حوزه را رفع شود.

وی گفت: استانداردسازی حوزه فراوری غذا و طراحی نشان ایرانی با پیام”ایران افتخار من است” از دیگر تلاش های کمیسیون مذکور بود تا به عنوان یک هویت فرهنگی به فعالان صنفی در تمامی رسته ها و مشاغل اهدا شود.

حسینی افزود: در جلسات کمیسیون همچنین یک هزار عنوان یا آیتم در چهار حوزه سلامت و کیفیت مواد اولیه غذا ، فراوری غذا، محیط و دکوراسیون محل و چگونگی ارایه خدمات و نحوه سفارش رستورانها و همچنین نحوه تعامل نیروی انسانی استخراج شد و این مبنای ما برای ارزیابی رستورانها قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در نخستین جشنواره تغذیه برتر ۳۵ رستوران و چلوکبابی با جسارت و شجاعت خودشان را در معرض ارزیابی قرار دادند که از بهترین های آنها تقدیر شد.

حسینی اظهار امیدواری کرد مجموعه فعالیت های یاد شده کمک کند تا سطح فرهنگی اصناف بیش از پیش ارتقا یابد و همچون همیشه پیشرو و پیشتاز تمامی عرصه های فرهنگی و اجتماعی باشد.

وی تصریح کرد: اهدای نشان ایرانی هر سال انجام می شود و مدت اعتبار آن برای واحد های صنفی که موفق به دریافت آن می شوند، یک سال خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز