خبرگزاری کار ایران

برگزاری نخستین کنفرانس صادراتی در تهران

کد خبر : ۳۹۴۸۸۳

 

نخستین کنفرانس صادرکنندگان ایران (شرکت‌های کوچک و متوسط) امروز در تهران برگزار شد.

به گزارش  ایلنا به نقل از جهان اقتصاد، نخستین کنفرانس صادرکنندگان ایران (شرکت‌های کوچک و متوسط) امروز با حضور برخی از مقامات حوزه صادرات کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کنفدراسیون صادرکنندگان ایران، اتاق بازرگانی ایران و تهران، اتاق‌های مشترک بازرگانی و صادرکنندگان، تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان برگزار شد.

در این همایش که بیش از ۷۰۰ شرکت‌ کوچک و متوسط ایرانی (SMEs) داشتند، پتانسیل‌های تولیدی شرکت‌های ایرانی به‌عنوان قطب صادرات منطقه و همچنین بازارهای جدید صادراتی کشورهای همسایه به‌ویژه کشورهای حوزه جاده ابریشم برای شرکت‌ها و بازرگانان معرفی شد.

در این کنفرانس برنامه ها و سیاست‌های سازمان توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط کشور نیز ارائه و شرکت‌های کوچک و متوسط ضمن آشنایی با این سیاست‌ها، با پتانسیل بازار کشورهای همسایه و جاده ابریشم، آشنا شدند.

ارائه جدیدترین اطلاعات و آمار صادرات کشور به کشورهای همسایه و جاده ابریشم، ارائه راهکارهای ورود به بازار بین الملل با استفاده از اینترنت و معرفی مقررات و قوانین حقوقی حاکم بر صادرات کشور بررسی مسائل و چالش های مالی به خصوص در سطح بین الملل، ارائه راهکارهای حل این چالش‌ها، بررسی جدیدترین روش های فروش و بازاریابی در تجارت بین الملل و چگونگی پیدا کردن مشتریان جدید در بازارهای فرامرزی از دیگر برنامه ها و موضوعات این کنفرانس بود.

همزمان با برگزاری این کنفرانس، رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان و همچنین نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای نامبرده درباره پتانسیل‌های بازار و فرصت های موجود در این کشورها سخن گفتند.

خویی، دبیر برگزاری این کنفرانس با بیان اینکه شرکت‌های کوچک و متوسط کشورمان از پتانسیل صادراتی خوبی برخوردارند، گفت: آمار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد در سال ۱۳۹۳ حجم صادرات کالاهای غیرنفتی کشور، بیش از ۳۱ میلیارد دلار بوده است، لذا این گزارش مهر تایید بر این موضوع بوده که صادرات از ایران امکان پذیر است و فقط باید راه‌های توسعه آن را پیدا کرد.

وی افزود: یکی از مزایای حضور در این کنفرانس، آشنایی با شرکت‌هایی است که در سال‌های اخیر با وجود تحریم‌ها صادرات انجام دادند و آنان در این همایش از تجربیات، مشکلات و چالش‌هایی که پیشرو داشتند و راهکارهای مناسب رفع آنها سخن می‌گویند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز