خبرگزاری کار ایران

مسی رسما در دادگاه حاضر شد/ ۲۲ ماه حبس در انتظار ابرستاره+تصاویر

ساعتی پیش لیونل مسی رسما در دادگاه عالی اسپانیا حاضر شد و به سوالات و ابهامات قاضی ارشد پرونده مالی خود پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، لیونل مسی با حضور رسمی در دادگاه عالی اسپانیا به سوالات قاضی پرونده فساد مالی خود پاسخ داد. پیش از این پدر و وکیل مسی اعلام کرده بود که این ستاره آرژانتینی هرگز در دادگاه حاضر نخواهد شد اما قاضی پرونده فساد مالی مسی صراحتا اعلام کرده بود که اگر وی در دادگاه نباشد، حکم بازداشت وی را خواهد داد.

4626981_526

مسی در ابتدای دادگاه علنی خود در واکنش به سوال قاضی پرونده بابت 3 فقره فرار و تقلب مالیاتی سکوت و پس از 30 ثانیه سرش را بلند کرد و گفت: در این باره وکیلم صحبت می‌کند.

در حدود 200 روزنامه نگار و عکاس این دادگاه پر حاشیه را تحت پوشش خبری قرار داده‌اند.

فساد مالی مسی به سال‌های 2007 و 2009 مربوط می‌شود که تبعات فرار مالیاتی آن تا کنون به بیش از 47 میلیون یورو رسیده است.

4626982_676

دادستان اسپانیا 22 ماه و 15 روز حبس اجباری و غیر قابل خرید را برای وکیل و شریک مسی در نظر گرفته و بر این باور است که تغییر این حکم فقط یک دلیل می‌تواند داشته باشد و آن عدم رعایت عدالت و قانون خواهد بود. این حبس می‌تواند علیه خود مسی هم مطرح باشد و دادستانی اسپانیا مصرانه در حال پیگیری این موضوع است.

طبق ادعای دولت اسپانیا و دادگاه عالی کاتالونیا، مسی برای فرار مالیاتی از کشور اروگوئه و چند کشور عربی از جمله قطر استفاده کرده و در این مراحل مرتکب چندین فقره پول شویی واضح و غیر قابل انکار شده است.

4626983_972

قاضی دادگاه در خلال گفت‌و‌گو با مسی چند بار به حضار تذکر جدی داد و از این که مسی را تشویق می‌کردند یا فضای آن دادگاه را احساسی جلوه می‌دادند به شدت عصبانی می‌شد، از طرفی قاضی به مسی تذکر جدی داد که دیگر حق غیبت در جلسات بازپرسی و جلسات رسمی دادگاه را ندارد و اگر بار دیگر غیبت داشته باشد، قاضی هم حق صدور حکم غیابی را خواهد داشت.

 

کد خبر : ۳۷۷۲۸۱