خبرگزاری کار ایران

انتشار تصاویر فرزندان باعث جریمه والدین می شود

طبق قانون جدید فرانسه، کودکان می توانند به دلیل انتشار عکس های زمان نوزادی خوداز والدین غرامت دریافت کنند و یا آنهارا تا یک سال به زندان بیندازند.

به گزارش ایلنا، دولت فرانسه به والدین  هشدار داده است که انتشار عکس های خصوصی کودکان و نوزادان در فیس بوک ممکن است در آینده جریمه نقدی و حتی زندان برایشان به همراه داشته باشد.

مقامات این کشور قانونی تصویب کرده ان که طبق آن کودکان فرانسوی می توانند به دلیل انتشار عکس های  زمان نوزادی خوداز والدین خود تا سقف ٤٥ هزار یورو غرامت دریافت کنند و یا آنهارا تا ١ سال به زندان بیندازند.

 

جریمه والدینی که تصاویر فرزندانشان را منتشر می کنند

 

در سال های آینده ، کودکان به راحتی میتوانند به دلیل انتشار عکس های زمان طفولیت خود، پای والدینشان را به دادگاه باز کنند. کودکان در سنین به خصوصی علاقه ایی ندارند که مقابل دوربین عکاسی ژست بگیرند و یا بی حرکت بمانند و عکس هایشان در شبکه های مجازی پخش شود.

اما نکته نگران کننده تری که در مورد این موضوع وجود دارد این است که افراد غریبه ممکن است از این عکس های منتشر شده سواستفاده کنند و یا در شبکه اینستاگرام خودرا به جای والدین جا زده و عکس ها را بدزدند که واقعا مسئله نگران کننده ایست. 

با این وجود تصویب  قانونی توسط مقامات یک کشور که طبق آن والدین کودکان باید به دلیل افتخار به فرزندان خود توبیخ شوند چندان منطقی به نظر نیاید، اما خطر سواستفاده از عکس ها را نیز نمیتوان کم در نظر گرفت.همچنین با حذف تگ روی عکس های نوزادانی که به تازگی تصاویرشان به روی شبکه های مجازی منتشر شده ،عملا دنبال کردن و پیدا کردن افراد حقیقی غیر ممکن می شود.

این مسئله آنجا نگران کننده تر می شود که بعد از مدتی هویت فردی کودکان توسط شخص دیگری مخدوش و یا دستکاری شده است حالا چه توسط والدینشان چه فردی غریبه و این مسئله ممکن است موجب خشم و ترس آن ها شود . باید برای اینگونه افراد راه حلی قانونی در نظر گرفته شود که بتوانند از آن طریق نگرانی خود را ابراز کنند.

 

کد خبر : ۳۷۰۳۴۰