خبرگزاری کار ایران

این پسربچه‌ها با خورشید کار می‌کنند!

«شعیب احمد» و «عبدالرشید» دو برادر پاکستانی هستند که از یک بیماری ناشناخته رنج می‌برند. این بچه ها به «کودکان خورشیدی» معروف شده‌اند.

به گزارش ایلنا، شعیب و عبدالرشید با اولین اشعه‌های خورشید از خواب بیدار می‌شوند. این دو برادر روز خود را با انرژی آغاز می‌کنند. کارهای خانه را انجام می‌دهند و به مدرسه می‌روند و تکالیف خود را انجام می‌دهند؛ اما هر دو می‌دانند که باید کارهای خود را تا بعدازظهر به پایان برسانند.

به خاطر اینکه هم‌زمان با پایین رفتن خورشید، انرژی آنها هم فروکش می‌کند و کاملا فلج می‌شوند. وابستگی این دو پسربچه به نیروی خورشید باعث شده که نه تنها در بیرون که در خانه هم آنها را «کودکان خورشیدی» بنامند. این نام‌گذاری به این دلیل است که آنها در طول روز مثل بقیه مردم کاملا نرمال و عادی هستند؛ اما به محض اینکه آفتاب غروب می‌کند، دیگر توان حرکت و حتی حرف زدن هم ندارند.

 4514182_409

«محمد هاشم» پدر این دو کودک می‌گوید: «من فکر می‌کنم پسران من از خورشید انرژی می‌گیرند». اما این نظریه ساده هاشم توسط پزشکان رد شد. پزشکان در آزمایش‌های خود، این دو کودک را در طول روز در یک اتاق کاملا تاریک قرار دادند؛ اما متوجه علائم عجیبی نشدند و این کودکان کاملا عادی بودند.

علاوه بر این ابری بودن و آب و هوای بارانی هم تاثیری در وضعیت جسمانی آنها ندارد. این کودکان که از خانواده ای فقیر در بلوچستان پاکستان هستند،الان در بیمارستانی در پایتخت این کشور در اسلام‌آباد در حال مداوا هستند. دولت پاکستان هم از این خانواده حمایت کرده و هزینه تمام مراحل درمان این کودکان را تقبل می‌کند.

4514183_722

پدر و مادر این پسربچه‌ها دخترعمو و پسرعمو هستند و شاید بزرگترین عامل بالقوه این بیماری همین امر باشد؛ این خانواده چهار فرزند دارندکه پسر یک ساله آنها هم علائمی شبیه به برادرهای خود دارد و همین قضیه این فرضیه را قوی‌تر می‌کند. گرچه پزشکان هنوز سرنخ دقیقی از علت بیماری این دو پسربچه پیدا نکرده‌اند،آنها کماکان در یک موسسه‌ پزشکی در اسلام‌آباد بستری و تحت مداوا هستند. شعیب و عبدالرشید آرزوهای بزرگی برای آینده خود دارند. شعیب دوست دارد معلم شود و عبدالرشید آرزو دارد طلبه شود.

 

 

کد خبر : ۳۷۰۳۳۳