خبرگزاری کار ایران

آیا قطع میکروفن روحانی ،تصادفا تکرار می شود؟

ابتدای هفته جاری و در سخنرانی رئیس جمهور به مناسبت روز کارگر،در حین سخنرانی رئیس جمهور برق سیستم صوتی قطع گردید .اخلالی که ظاهرا پیش بینی نشده بود و در مدت کوتاهی رفع شد.

به گزارش ایلنا، در همین مدت کوتاه اما خبر این اتفاق در تعداد زیادی از رسانه ها و سایت های خبری بازتاب داشت . به هر حال ،قطع برق در حین سخنرانی در بزرگترین پیمانکار شبکه ی نیرو در کشور موضوع  جالب توجهی است.

اما این اخلال ،به نوع دیگری در حین کنفرانس مشترک خبری روحانی و رئیس جمهور کره اتفاق افتاد. این بار، میکروفون رئیس جمهور کره دچار مشکل و قطعی شد و روحانی میکروفون خود را در اختیار وی گذاشت. تکرار این اتفاق اما از یک جهت تامل برانگیز است.

سیستم صوتی که توسط رئیس جمهور در مجامع عمومی استفاده می شود ،با توجه به ملاحظات حفاظتی یا توسط نهاد ریاست جمهوری به محل مراسم حمل شده و راه اندازی می گردد و یا اینکه توسط کارشناسان مربوطه به دقت  چک و بازبینی شده  و صحت عملکرد آن تایید می گردد. با توجه به این موضوع و اینکه تیم کارشناس مربوطه بارها و بارها این پروسه را تکرار و با موفقیت انجام داده اند ، دو بار تکرار قطعی میکروفون در یک هفته  طبیعی به نظر نمی رسد.

در صورت قائل به تصادفی بودن موضوع ،باید نقطه ضعف دیگری را بر کارنامه ی پر عیب و نقص تیم رسانه ای دولت و به ویژه نهاد ریاست جمهوری وارد دانست که بی تفاوتی و سهل انگاری در کار مهم ارتباط با رسانه ها و اطلاع رسانه ای را تا حد تاسف آور قطع برق سیستم صوتی بالاترین مقام اجرایی کشور رسانده اند.

 آیا اهمیت رعایت حداقل های ممکن برای برگزاری یک مراسم در حد اطمینان از عملکرد درست سیستم صوتی برای مسئولین این کار در دولت پوشیده است؟ آیا درک این نکته که این قبیل اخلال های کوچک اثر بسیار بزرگتری در انعکاس خواهد داشت مسئله ی پیچیده ای  است؟

این درست نکته ای است که در صورت قائل به عمدی بودن اتفاق محل تامل خواهد بود. اینکه افراد مشغول به امور ظاهرا فرعی و ستادی در نهاد ریاست جمهوری بر اساس تفاوت سلیقه ی سیاسی ،مسائل صنفی یا هر دلیل دیگری عمدا قصور و تقصیری در این ماجرا داشته باشند مسئله را پیچیده تر می کند. طبق مصاحبه ای که  محمد اشرفی‌اصفهانی، رییس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری در نهاد ریاست‌جمهوری با روزنامه ی شرق انجام داده بود ،تعداد کارکنان نهاد ریاست جمهوری پیش از دولت احمدی نژاد زیر هزار نفر بود که پس از پایان کار وی این تعداد به بالای سه هزار نفر رسیده است .

افرادی که بعضا با دستور مستقیم احمدی نژاد استخدام شده و وظیفه ی مشخصی ندارند. حال ،این سوال ساده مطرح است که این اخلال و موارد دیگری از این دست ،آیا ممکن است ناشی از سهل انگاری عمدی این پرسنل مدیون رئیس جمهور قبلی باشد؟

با توجه به اینکه در دوره ی احمدی نژاد استخدام های گسترده و بی ضابطه در بدنه ی دیوانی دولت و وزاتخانه ها انجام شده است ،آیا احتمال ایجاد اخلال های دیگر از جانب این افراد به منظور  تخریب وجهه ی دولت متصور نیست؟

به هر روی ، برای حفظ شآن ریاست محترم جمهوری به عنوان نماینده ی ملت ایران می بایست از  وقوع و تکرار موارد پیش پا افتاده ای  مانند آنچه گفته شد ،با شدت و دقت جلوگیری گردد. این قبیل اتفاقات ، خدمات بزرگتر و مسائل مهمتر زا تحت الشعاع قرار داده و به صورت بی واسطه ناکارآمدی را به مخاطبین رسانه القا می کند. امید است که نهاد ریاست جمهوری در باره ی موارد مربوط به ارتباطات و امور رسانه ای توجهی بیش از گذشته نشان دهد.

 

کد خبر : ۳۶۷۹۴۴