خبرگزاری کار ایران

معصومه ابتکار از کدام فیلم جشنواره فیلم فجر تمجید کرد

رییس سازمان حفاظت محیط زیست معتقد است که فیلم سینمایی «نفس» علاوه بر ارائه تصویر درست از مفهوم صلح، به خوبی توانسته در لایه‌های پنهان فیلم درک درستی از مفهوم محیط زیست را به تصویر بکشد.

 به گزارش ایلنا روزنامه سینما نوشت: معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست که فیلم سینمایی «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار را به تماشا نشسته است دیدگاه خود نسبت به این فیلم سینمایی را همزمان با روز درختکاری ۱۵ اسفندماه مطرح کرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ابتدای صحبت‌های خود طرح موضوع محیط زیست و حفاظت از آن از منظر سینما را مهم ارزیابی کرد و در گفت‌وگو با خبرنگار سینما گفت: یکی از بحث‌های مهم در بیان چگونگی حفظ محیط زیست این است که سینماگران بتوانند عواطف، احساسات، نگاه علمی، منطقی و در عین حال ملی را نسبت به محیط زیست به شکل نامحسوس در آثار خود و از دریچه سینما ارائه دهند.

وی ادامه داد: توجه به محیط زیست در آثار سینمایی تاثیر بسیاری بر فرهنگ‌سازی و درک درست از این مقوله نزد مخاطبان می‌گذارد و معتقدم نرگس آبیار کارگردان فیلم سینمایی «نفس» از عهده این مهم برآمده است.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: به اعتقاد من آبیار علاوه بر ارائه تصویر درست از مفهوم صلح، به درستی توانسته در لایه‌های پنهان فیلم درک درستی از مفهوم محیط زیست را به تصویر بکشد و به مخاطب ارائه دهد، بنابراین دریافت عنوان بهترین فیلم از نگاه ملی شایسته فیلم «نفس» بوده است.

ابتکار یادآور شد: ارائه تصویر درست از محیط زیست و داشتن زندگی سالم در دیالوگ‌های شخصیت اصلی فیلم که کودکی به نام «بهار» است به خوبی نمود پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: در بخش‌های مختلف فیلم شاهد هستیم که بهار از بیماری آسم پدر خود حرف می‌زند و می‌گوید که دوست دارد وقتی بزرگ شد دکتر شود تا مشکل تنگی نفس پدر را حل کند. در واقع آبیار مخاطب را با ذهن خیال‌پرداز دختر که به زبان انیمیشن عنوان شده، همراه می‌کند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با بیان این مطلب که فیلم سینمایی «نفس» مفهوم صلح و محیط زیست را توامان مطرح کرده است، گفت: با این اوصاف به نظر می‌رسد مفهوم صلح و محیط زیست توامان در فیلم سینمایی «نفس» دیده می‌شود. چرا که کارگردان فیلم علاوه بر بیان زندگی کودک در جنگ و در ‌‌نهایت شهادت فرزندان این سرزمین نشانه‌های درستی از محیط زیست را در فیلم مطرح کرده است.

ابتکار تصریح کرد: از همین رو سینماگران باید سعی کنند دیدگاه‌هایی از این دست را از طریق سینما در بین مردم ترویج دهند.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت در پایان صحبت‌های خود گفت: به نظرمن فیلم سینمایی «نفس» فیلم تاثیرگذاری است و من به شخصه از دیدن این اثر سینمایی لذت بردم.

کد خبر : ۳۵۲۸۴۶