خبرگزاری کار ایران

طراحی لباس‌هایی که زیر آب حل می‌شوند + عکس

در زیر طراحی لباس‌هایی که زیر آب حل می‌شوند را می‌بینید.

به گزارش ایلنا در زیر طراحی لباس‌هایی که زیر آب حل می‌شوند را می‌بینید.

«حسین چالایان»، طراح ترکیه‌ای در هفته مد پاریس از لباس‌هایی رو‌نمایی کرد که در تن مدل‌ها و زیر دوش‌هایی که در مسیر حرکت آنها قرار داشت حل می‌شدند و لباس‌های زیبایی از زیر آنها نمایان می‌شد. نمایش لباس‌های حل شونده بخشی از نمایشگاه بهار و تابستان 2016 چالایان بود که در «پالای دوبوکس آرت» در پاریس به نمایش درآمد. در این نمایش دو مدل که کت‌های سفید بلندی به تن داشتند روی پایه‌هایی کوچک ایستادند که داخل یک منطقه سینی مانند وسط مسیر عبور آنها طراحی شده بود و بالای سر هر کدام یک دوش کوچک تعبیه شده بود.  وقتی آب شروع به ریختن کرد، لباس‌ها از هم باز شده و حل شدند؛ گویی از جنس دستمال کاغذی ساخته شده بودند. اما لباس‌هایی که از زیر این لباس‌ها نمایان شدند با الگوهایی از خطوط سیاه پررنگ و صفحه‌های برگ مانند سفید تزئین شده بودند و زیر همه آنها به‌صورتی واضح با جواهرات کار شده بود.

 

چالایان به‌خاطر طراحی‌های مد آزمایشی‌ خود شناخته می‌شود. مجموعه‌های قبلی او شامل لباس‌های «دو در یک»، لباس‌هایی که با یک دکمه تغییر می‌کردند، و لباس‌هایی با نورهای لیزری می‌شود. از دیگر مجموعه‌های او می‌توان به طراحی‌های سیاه و سفید، الگوهای گل، و لباس‌های قرمز با طرح شتر اشاره کرد که از پارچه‌های سبک ساخته شده بودند.

کفش‌هایی که به‌جای پاشنه در آنها از بلوک‌های چوبی استفاده شده بود و بخش رویی و چرمی آنها نیز با نوارهای بلند به قوزک پای مدل بسته شده بود. هرچند مجموعه‌های چالایان معمولا لباس‌های زنانه است اما چند نمونه از لباس‌های مردانه نیز در این مجموعه رونمایی شده است.

این طراح متولد قبرس امسال بیست و یکمین سال حضور خود در عرصه مد را تجربه کرده و البته اولین فروشگاه خود را نیز در لندن افتتاح کرد.

کد خبر : ۳۱۹۵۳۷