خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه خودروی توکیو؛

خودروی که صندلی آن 360 درجه می چرخند+عکس!

در نمایشگاه خودروی توکیو از محصول جدیدی رونمایی شده که به ادعای شرکت سازنده نمایشی از برنامه آینده آن برای ساخت خودروهای برقی و خودران است.

به گزارش ایلنا، رئیس گروه خودروسازی نیسان ژاپن در نمایشگاه خودروی این کشور حاضر شد و از محصول جدید این شرکت یعنی «IDS» رونمایی کرد. کارلوس گاسن در حین رونمایی از این خودرو گفت: نیسان به تعهداتی که از پیش داده یعنی تولید خودروهای برقی تا سال ۲۰۲۰ پایبند است.

 

 

خودرو ی که صندلی 360 درجه می چرخند +تصویر
 
فلسفه نیسان در طراحی و ساخت این خودروی جدید تنها جابجایی افراد از نقطه ای به نقطه دیگر نبوده است بلکه بر اساس اعلام این شرکت، IDS به گونه ای ساخته شده که سیستم محرکه تعبیه شده در آن دقیقا به همان سبکی که راننده خودرو را می راند آن را به حرکت در آورده و هر از زمان که نیاز باشد امکان قرار گرفتن راننده پشت فرمان نیز وجود دارد.
 
در تمام زمانی که خودرو حرکت می کند مجموعه ای از حسگرهای ایمنی و فناوری های متنوع، شرایط حرکت آن را زیر نظر داشته و در مواقع لزوم کمک های لازم به طور خودکار ارایه می شود.
 
خودرو ی که صندلی 360 درجه می چرخند +تصویر

 

نیسان تلاش کرده این خودروی هوشمند را به گونه ای بسازد که سرنشینان آن در مواقعی نظیر ترافیک های سنگین به جای خسته شدن و ناراحت کردن خود، به کارهای شخصی رسیده و از مشاهده مناظر اطراف لذت ببرند.

 

زمانی که خودرو در وضعیت خودران قرار می گیرد، صفحه نمایشگر بزرگ آن در نقش سیستم هوش مصنوعی عمل کرده و فرمان های لازم را از سرنشینان دریافت می کند. فضای داخل این خودرو به واسطه استفاده هوشمندانه از ساختار شیشه ای شکل در بخش های زیادی از بدنه همواره روشن است.
 
همچنین صندلی های آن قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را دارند تا در مواقع لزوم فضای داخل آن به یک سالن کوچک برای برگزاری جلسات و گفتگوهای صمیمانه تبدیل شود. این خودرو مجهز به باتری ۶۰ کیلووات ساعتی است. مهندسان نیسان در ساخت بدنه آن از فیبر کربنی استفاده کرده اند. این بدنه ساختار آیرودینامیکی دارد و به همین دلیل برد حرکتی آن دسته کمی از خودروهای بنزینی ندارد.
کد خبر : ۳۱۷۵۳۳