خبرگزاری کار ایران

طرح تبلیغاتی خلاقانه ضدسیگار +تصاویر

سیگار کشیدن یکی از مهم ترین علل بیماری و مرگ قابل پیشگیری است.

به گزارش ایلنا، سیگاراستوانهٔ کاغذی کوچکی معمولاً به طول کمتر از ۱۲ سانتی‌متر و قطر نزدیک به ۱۰ میلی‌متر است که از برگ‌های بریده شده یا عمل‌آمدهٔ تنباکو پر می‌شود. آگاه شدن درباره اثرات منفی سیگار بر سلامتی و افزایش محدودیت ها، سیگار کشیدن را در کشورهای پیشرفته به میزان ثابتی کاسته است. در حالی کهسیگار کشیدن و مصرف سایر انواع توتون در کشورهای توسعه یافته در حال کاهش ودر کشورهای در حال توسعه، این میزان رو به افزایش و همچنین سیگار کشیدن در میان افراد دارای سطح تحصیلات و درآمد پائین تر در حال افزایش است.

نیکوتین به شدت سمی است. خوردن حدود ۴۰ میلی گرم نیکوتین خالص، یا مقدار موجود در دو نخ سیگار، کشنده است. اما زمانی که سیگار دود میگردد، بیشتر نیکوتین سوزانیده شده و تنها یک تا چهار میلی گرم آن توسط بدن فرد جذب می شود. با سوختن توتون یک قیر چسبناک از ترکیب صدها ماده شیمیایی ایجاد میشود، که سرطان و بیماری راه های هوایی را سبب میگردد. با استنشاق دود سیگار، منواکسیدکربن به جای اکسیژن با هموگلوبین موجود در گلبول های قرمز متصل میشود!

کسانی که "سیگار کشیدن" را ترک مینمایند، عموماً می توانند پس از چند سالی به سطح افراد غیرسیگاری برسند، به ویژه اگر ترک سیگار را در جوانی انجام داده باشند. ترک سیگار ممکن است در چند مرحله صورت پذیرد، برای همین تلاش پی در پی لازم است. (فرآورده های حاوی نیکوتین که به ترک سیگار کمک می کنند، مانند پچ، آدامس، شکل استنشاقی یا اسپری بینی می توانند در کاهش تمایل به سیگار کشیدن و تخفیف علائم ترک تاثیر داشته باشند.

تصویری از طرح تبلیغاتی خلاقانه ضد سیگار درفضای مجازی دست به دست شده که برای شما کاربران گرامی قرار داده ایم.

3727826_9253727827_7703727828_596

کد خبر : ۳۱۷۲۹۶