خبرگزاری کار ایران

خواهر و مادر زنجانی، مدعی اموال او شدند/زنجانی منتقدانش را ضدانقلاب خواند

asdasd
کد خبر : ۳۰۹۱۹۴

در آن نامه‌ای که برای نمایندگان نوشته بود خیلی بر «اقدامات انقلابی» خودش و خدماتش تاکید کرده بود و باز هم تکرار کرده بود که بسیجی اقتصادی است و حتی منتقدانش را ضد انقلاب خوانده بود.

روزنامه اعتماد در گفت‌وگو با امیرعباس سلطانی، رییس کمیته پیگیری پرونده زنجانی در مجلس نوشت: نامه بابک زنجانی به رییس‌جمهوری و نمایندگان را قبلا نامه را دیده بودم اما از طریق خود بابک زنجانی یا وکلای او در اختیار ما قرار نگرفته بود. البته نامه اصلا به دست نمایندگان هم نرسیده بود و من خودم از طریق وزارت نفت آن را گرفتم و مطالعه کردم. البته در اینجا بحث دو تا نامه است. بابک زنجانی یک نامه برای رییس‌جمهوری نوشته و یکی هم برای نمایندگان. نامه رییس‌جمهوری همان نامه کوتاهی بود که منتشر هم شده است. اما نامه نمایندگان طولانی و حدود پنج صفحه بود.

اهم سخنان وی از این قرار است:

توهین‌های آن نامه بلند به مراتب بیشتر از این نامه‌ای بود که منتشر شد. در آن نامه‌ای که برای نمایندگان نوشته بود خیلی بر «اقدامات انقلابی» خودش و خدماتش تاکید کرده بود و باز هم تکرار کرده بود که بسیجی اقتصادی است و حتی منتقدانش را ضد انقلاب خوانده بود.

بابک زنجانی با شش وکیل مجزا که احتمالا هر کدام سر گروه یک تیم حقوقی هستند قرارداد امضا کرده و همه اینها الان روی پرونده او کار می‌کنند. اینها شش گروه هستند که به طور دایم و جدی پرونده را پیگیری می‌کنند. اصلا آیا عقلانی است که پرونده‌ای با این وسعت و حجم را به یک وکیل بسپارند. اصلا این پرونده را یک نفر چقدر طول می‌کشد تا فقط بخواند. حالا بگذریم که باید کلی درباره آن کار و تحقیق کند و فکر کند و به راهکارهایی برسد. اگر در آینده لازم باشد تمام اطلاعات و مشخصات این شش تیم حقوقی را منتشر می‌کنیم.

ما به راحتی نمی‌توانیم این اطلاعات را از بانک‌های ژاپن بگیریم که موجودی حساب فلانی چند است.

اموال بابک زنجانی کفاف بدهی او را نمی‌دهند. هنوز هم اطلاعات جدیدی در کار نیست. لیست همه اموال را داریم اما به درد ما نمی‌خورد. در ایران دو هزار و صد میلیارد اموال دارد که مدعی آنها هم زیاد است. هم بانک مسکن و تامین اجتماعی و اشخاص حقیقی و حقوقی بسیاری مدعی آنها هستند. حتی خواهرها و مادر بابک‌ زنجانی هم مدعی مالکیت این اموال هستند و دارند پیگیری می‌کنند که این اموال و دارایی‌ها تعلق به بابک زنجانی ندارد و متعلق به آنهاست.

در ظاهر نشان می‌دهند دعوای خانوادگی است اما ما می‌دانیم که جنگ زرگری است و حقیقت ندارد. ولی با این حال خیلی جدی دنبال این هستند که اینها اموال آنهاست، نه بابک زنجانی و حتی شکایت کرده‌اند که بابک زنجانی اموال متعلق به آنها را به عنوان اموال خودش معرفی کرده است.

اینکه زنجانی نوشته می‌خواسته پول را پس بدهد، ولی چون بازداشت شده نتوانسته، حرف بی‌حساب است. چون تاریخ آخرین چک بابک زنجانی به قبل از تحریم‌ها برمی‌گردد و این نشان می‌دهد که این موضوع دور زدن تحریم‌ و اینکه تحریم‌ها نگذاشت بدهی‌هایش را پرداخت کند هم یک سناریویی است برای اینکه پول نفت را ندهد. تاریخ چک‌های زنجانی این را ثابت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز