خبرگزاری کار ایران

اصلاح‌طلبان با فهرست واحد به صحنه می‌آیند

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۲۰۸

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه شورای نگهبان در موفقیت یا عدم موفقیت اصلاح طلبان نقش موثری دارد گفت: موانع نظارتی مهم‌ترین چالش اصلاح طلبان در انتخابات آتی است.

به گزارش ایلنا به نقل از فرارو،انتخابات مجلس شورای اسلامی، مهم‌ترین رویداد سال ۹۴ در عرصه سیاست داخلی است که از هم اکنون نیروهای سیاسی کشور را درگیر کرده است. بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم و تنش‌های ایجاد شده در ارتباط با مجلس نهم، اصلاح طلبان همه توان خود را به کار گرفته‌اند تا در مجلس آتی کرسی‌های بیشتری را کسب کرده و موفقیت سال ۹۲ را دوچندان کنند.

علی تاجرنیا فعال سیاسی اصلاح طلب به نقش اشخاص و چهره‌های سیاسی در فضای انتخابات غیرحزبی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ساختار انتخابات در کشور ما حزبی نیست نباید از تاثیرگذاری کاندیدا‌ها و چهره‌های سر‌شناس در هر جریان سیاسی غافل شد لذا نقش شورای نگهبان در فراهم کردن امکان حضور چهره‌های شاخص اصلاح طلب در نتیجه این انتخابات بسیار مهم است.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی افزود: تردیدی نیست که در یک انتخابات عادلانه اکثریت کرسی‌های مجلس به اصلاح طلبان تعلق می‌گیرد اما به باور من حتی اگر انتخاباتی با استاندارد انتخابات‌های گذشته نیز برگزار شود باز هم اصلاح طلبان اکثریت مجلس را به دست می‌آوردند.

وی نتیجه انتخابات ۹۲ و ارزیابی مثبت مردم از عملکرد دولت به خصوص در عرصه سیاست خارجی و همچینن اراده‎ای که در جریان اصلاح‎طلب برای ارایه فهرست واحد وجود دارد را دلیل این خوشبینی خود دانست.

عضو جبهه مشارکت تاکید کرد: علی رغم موانع نظارتی، اصلاح طلبان با فهرست واحد به صحنه می‌آیند و این در حالی است که جریان رقیب به خصوص در شهرستان‌ها بیش از یک فهرست خواهد داشت لذا امکان موفقیت اصلاح طلبان زیاد است.

تاجرنیا در واکنش به اینکه برخی از چهره‌های اصولگرا با تکیه بر غیرقانونی بودن مداخله دولت در انتخابات استدلال می‌کنند که جریان اصلاح طلب نباید روی موفقیت‌های دولت حساب کند، گفت: این موضوع که دولت از نظر قانونی نمی‌تواند در انتخابات مداخله کند کاملا صحیح است و جای بحث ندارد اما نباید نادیده گرفت که از نظر افکار عمومی دولت یازدهم مورد حمایت و نزدیک به اصلاح طلبان است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه مجلس نهم علی رغم رویکرد تعامل خواه دولت تاکنون – در جریان جلسات رای اعتماد و سوال‌ها و استیضاح و... – قصد همراهی با دولت روحانی را نداشته است، گفت: مردم در این شرایط خواهان حاکمیت جریانی در نهاد قانون گذار هستند که علاوه بر انجام وظایف قانونی خود با دولت تعامل کند تا امور جاری کشور پیش برده شود.

تاجرنیا افزود: توصیه من به دوستان این است که به نهادهای دیگری که از مداخله در انتخابات منع شده‌اند نیز به همین اندازه توجه داشته باشند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که جریان اصلاح طلب برای موفقیت در این انتخابات تا چه اندازه بر ائتلاف با اصولگرایان میانه رو و حضور چهره‌هایی همچون ناطق نوری حساب کرده است، گفت: توجه داشته باشید که تعامل دو جریان به معنی تداخل آن‌ها نیست. هر یک جریان‌های سیاسی ترجیح می‌دهد که افراد میانه رو جناح رقیب وارد عرصه شوند تا راحت‌تر با آن‌ها تعامل کند اما این به معنای حضور افرادی از یک جناح در فهرست جریان رقیب نیست.

نماینده پیشین مجلس ادامه داد: بر این اساس نباید انتظار داشته باشیم که در این انتخابات ملغمه‎ای از نیروهای سیاسی را در یک فهرست ببینیم. علاوه بر این چهره‌های سر‌شناس معتدلی مانند آقای ناطق نوری زمانی که در فهرست جریان سیاسی متبوع خود باشند اثر گذار‌تر هستند.

به گفته تاجرنیا اصلی‎ترین مساله در انتخابات آتی مجلس این است که همه نیروهای سیاسی برای برگزاری یک انتخابات آزاد تلاش کنند زیرا تنها در این صورت است که مجلس مقتدر و به طور طبیعی با حضور چهره‌های معتدل شکل خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز