خبرگزاری کار ایران

سفر عارف به یزد: احیاء خانه پدری + عکس

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۲۲۴

«کوچه عارف»، نامی که در یزد قدمت طولانی دارد. زمانی پایگاه انقلابیون بود و امروز مرکز ثقل تحول‌خواهان برای توسعه پایدار است.

به گزارش گروه سایر رسانه‌های ایلنا به نقل از  امیدنامه؛ خیابان شهید چمران یزد بار دیگر  شاهد شور و هیجانی دیگری بود اگر نسل اول انقلاب خانه میرزا احمد عارف را برای مراسم های مذهبی مکان خوبی برای دور هم جمع شدن می دانستند امروز نسل سوم های می خواهند آن خانه قئدیمی را احیا کنند و با محوریت فرزند میرزا احمد اخلاق و عقلانیت را در همه امور جاری کنند.

افتتاح پنجمین شعبه استانی بنیاد امید ایرانیان آن هم در زادگاه محمدرضا عارف بهانه ای شد تا خاطرات گذشته مرور شود.خانه پدری دکتر عارف درحالی دفتر مرکزی بنیاد امید ایرانیان یزد انتخاب شد که جای جای این خانه یادآورتربیت نسل اول انقلاب است  و امروز می خواهد نسل سوم انقلاب را برای عهده دار شدن مدیران آینده تربیت کند.

سفر عارف به یزد: احیاء خانه پدری + عکس

سفر دکتر محمدرضا عارف به یزد ابتدا با حضور در دانشگاه یزد رقم خورد. مراسم تجلیل از شخصیت علمی و فرهنگی او صحنه های زیبایی را رقم زد.از بوسیدن دست معلم قدیمی توسط عارف تا خاطره گویی شاگردان عارف.

مقصد بعدی رئیس بنیاد امید ایرانیان بهشت زهرای یزد که یزدیها به آن خلدبرین می گویند.ادای احترام به پدر و مادر و شهدای یزد.او همچنین با حضور در مسجد حظیره و مزار شهید محراب آیت الله صدوقی و شیخ محمد علی صدوقی یاد و خاطره آنها را گرامی داشت.

سفر عارف به یزد: احیاء خانه پدری + عکس

عارف به دانشکده معماری یزد هم رفت  و در جمع اعضای موسس بنیاد پیرنیا از ضرورت توجه به معماری یزد گفت.عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین از مراحل توسعه این دانشکده بازدید کرد.

شورای مشورتی اصلاح طلبان یزد در ساعات پایانی روز اول سفر عارف میزبان معاون اول دولت اصلاحات بود.عارف دراین نشست به جریان رقیب اصلاحات گوشزد کرد که اصلاح طلبان در دام اختلاف افکنی های آنها نمی افتند به اصلاح طلبان هم گفت که باید هوشیار باشند تا با همگرایی پروژه انتخابات 92 را در انتخابات 94 تکمیل کنند.

سفر عارف به یزد: احیاء خانه پدری + عکس

دومین روز سفر عارف به یزد با دیدار با امام جمعه این شهر شروع شد .حجت الاسلام ناصری در این دیدار از پروزه های در دست احداث برای توسعه شهر یزد سخن گفت و از همفکری عارف برای توسعه استان یزد استقبال کرد.

تقدیر از دانش آموزان نخبه استان بزد دیگر برنامه عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.عارف در این دیدار خاطرات دوران تحصیل خود را مرور کرد و از ضرورت تبدیل علم به ثروت سخن گفت.

سفر عارف به یزد: احیاء خانه پدری + عکس

افتتاح دفتر بنیاد امید ایرانیان در خانه پدری دیگر برنامه عارف در سفر به یزد بود.او بعد از افتتاح دفتر بنیاد در یزد در جمع خبرنگاران این استان درباره مهمترین موضوعات محلی،ملی و بین المللی پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.او از نحوه برخورد دوگانه با موضوع ممنوع التصویری سید محمد خاتمی و حمله به دکتر علی مطهری گلایه کرد و آن را فاجعه بار دانست.

سفر به اردکان و ملاقات با همسر آیت الله سید روح الله خاتمی(ره)  برنامه دیگر عارف بود.او در این دیدار ضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار که سید علی خاتمی فرزند آیت‌الله روح‌الله خاتمی(ره) هم حضور داشت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام جمعه فقید  اردکان و یزد٬ برای خانم ضیایی آرزوی سلامتی کرد.

سفر عارف به یزد: احیاء خانه پدری + عکس

وی همچنین با تسلیت مجدد درگذشت سیده فاطمه خاتمی از خاندان خاتمی به عنوان سرآمدان اخلاق  و منشاء خیر و برکت در استان یزد و کشور یاد کرد و همسر آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی را از سرمایه‌های معنوی انقلاب و مردم دانست.

عارف همچنین با حضور در مزار آیت‌الله روح‌الله خاتمی و سیده فاطمه خاتمی نسبت به آنها ادای احترام کرد .

رئیس بنیاد امید ایرانیان در شامگاه روز دوم سفر خود به یزد در آیین رسمی افتتاح بنیاد امید ایرانیان در سالن شهید پاکنژاد شرکت کرد و گفت: نخبگان نقش اساسی در اعتلای کشور دارند و باید از ظرفیت آنها برای رسیدن به اهداف میهن اسلامی استفاده کرد.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی زمینه حضور فعال اقشار مختلف مردم و بخصوص نخبگان فراهم است .

وی ادامه داد: نخبگان و چهره های برتر قطعا نقشی مهم و اثر بخشی در حوزه های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی برای پیشرفت همه جانبه کشور دارند و باید برای رسیدن به این امر مهم بیش از گذشته تلاش کرد .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: بهره گیری از دانش و تجربه نخبگان و خبرگان ایرانی در عرصه های مختلف مورد نیاز کشور و ایجاد زمینه های لازم برای مشارکت آنها یک کار مهم و وظیفه ای بزرگ محسوب می شود .

عارف در ادامه از همکاری و نقش آفرینی نخبگان استان یزد در بخش های مختلف تشکر کرد و بر ادامه کار و تلاش و همراهی در انجام برنامه های فرهنگی و اجتماعی تاکید نمود .

رییس بنیاد امید ایرانیان در ادامه در خصوص فعالیت این بنیاد اظهار داشت: بنیاد امید ایرانیان ارزش هایی چون پایبندی به قانون اساسی ، رعایت اصول کلی میانه روی و اخلاق ، جوانگرایی و شایسته سالاری در کشف و جذب استعدادها و اعتلای ایران اسلامی را به عنوان ارزش غایی دنبال می کند .

عارف از مهمترین وظایف اصلی بنیاد امید ایرانیان را ایجاد تفاهم و تعامل بین خبرگان و نخبگان ایرانی فراتر از مرزبندی های سیاسی و جغرافیایی ذکر کرد و خواستار استفاده از توانمندی های همگان برای رسیدن به اهداف شد .

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز