خبرگزاری کار ایران

ستاد مبارزه با مواد‌مخدر هشدار داد:

خطر فندک اتمی در کیف فرزندان

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۸۳۴

سن اعتیاد به ۱۵سال رسیده است و یک درصد دانش‌آموزان مقطع دوم ‌متوسطه کشور مصرف‌کننده مواد‌مخدر هستند.

«فندک اتمی در کیف فرزندتان را جدی بگیرید» این مهم‌ترین توصیه قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر به پدر و مادر‌هایی است که فکر می‌کنند مگر فقط سهم همسایه و اعتیاد تنها سرنوشت بچه‌های دیگران است.

به گزارش گروه سایر رسانه‌های ایلنا به نقل از روزنامه همشهری؛ علیرضا جزینی روز گذشته یک‌بار دیگر درباره اعتیاد دانش‌آموزی و دانشجویی حرف زد و گفت: «سن اعتیاد به ۱۵سال رسیده است و یک درصد دانش‌آموزان مقطع دوم ‌متوسطه کشور مصرف‌کننده مواد‌مخدر هستند. آمارهای ما نشانگر حرکت پیشرونده اعتیاد در جامعه است و ما وظیفه داریم مانند سرطان اول جلوی پیشروی آن را بگیریم.»

اما چرا دانشجویان و دانش‌آموزان معتاد می‌شوند؟ قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر پاسخ این پرسش را چنین می‌دهد: «مطابق گفته خود دانشجویان دوستان نقش اصلی را در اعتیاد دانشجویان ایفا می‌کنند و سپس عدم‌آگاهی آنها از مواد‌مخدر و همچنین فرض اشتباه عدم‌اعتیادآوری شیشه موجب می‌شود که دانشجویان به سمت مواد‌مخدر سوق داده شوند. وجود پایپ و فندک اتمی در کیف دانشجویان نشانه خطرناکی است و خانواده‌ها درصورت مشاهده این اقلام در کیف فرزند خود باید نسبت به آنها حساس شوند.»

او توصیه‌هایی هم برای چگونگی حدس زدن در مورد احتمال مصرف مواد‌مخدر صنعتی دارد و می‌گوید: «شکاکی و پرخاشگری زوجین نسبت به یکدیگر، منزوی‌شدن یا وسواس شدید می‌تواند از نشانه‌های اعتیاد به مواد مخدر صنعتی باشد.»

هشدارهای جزینی وقتی به اندازه کافی جدی گرفته خواهند شد که بدانیم قرص‌های ریتالین و لاغری که در آرایشگاه‌های زنانه توزیع می‌شود حاوی آمفتامین‌ها و متا‌آمفتامین‌ها هستند. مطالعات نشان می‌دهد که ۵۰درصد فروش ریتالین در شب‌های امتحان بدون مجوز و نسخه پزشک بوده است. ‌حالا شاید وسواس بیشتری درباره دیدن یک فندک اتمی ساده در دست فرزند دانش‌آموز یا دانشجویتان داشته باشید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز